گزارش دریافتی: روز پنج شنبه، ۴ اردیبهشت ۹٣، هفت روز پس از تهاجم سرکوبگرانه ماموران امنیتی به زندانیان بند ٣۵۰ اوین، جمعی از فعالین مدنی به دیدار خانواده یاشار دارالشفاء، یکی از زندانیان آسیب دیده این بند رفتند.

یاشار دارالشفا
در این دیدار که بیش از چهل تن از فعالین مدنی حضور داشتند، مادر و برادر یاشار دارالشفاء توضیحاتی درباره آخرین وضعیت زندانیان آسیب دیده ارائه دادند. عنوان داشتند که همچنان نگران وضعیت زندانیان، بویژه آنهایی که هنوز با خانواده خود ملاقات نداشته و در انفرادی به سر می برند، هستند.
مادر یاشار دارالشفاء گفت که در ملاقات کابینی کوتاهی که با فرزندش داشته، وضعیت جسمی یاشار اصلاً مساعد نبوده، به طوری که دو مامور زیر بغل یاشار را گرفته بودند تا بتواند برای ملاقات بیاید. وی توضیح داد که ابتدا از جانب مسئولان زندان اعلام شده بود که زندانیان ممنوع الملاقات هستند، حتی با برخی از خانواده ها تماس گرفته شد که تا سه هفته حق دیدار فرزندان شان را ندارند، اما در نتیجه اعتراض خانواده ها در سالن ملاقات زندان اوین، سرانجام ماموران ناگزیر شدند که اجازه ملاقات به تعدادی از خانواده ها را بدهند.
به گفته آنها، خانواده هایی که در سالن ملاقات شاهد آثار ضرب و شتم بر بدن زندانیان بودند، گواهی می دهند که ابعاد فاجعه بسیار زیاد است. از قول زندانیان نقل می کنند که ضرب و شتم بسیار شدید بوده و جراحت برخی از زندانیان بسیار زیاد بود و متاسفانه مداوای پزشکی مناسب برای آنها انجام نشده است. خانواده ها نسبت به فیلم منتشر شده در خبر ۲۰:٣۰ صدا و سیما معترض بودند و آن را دستکاری شده و حاوی تصاویر آرشیوی از قسمت های دیگر می دانستند.
به گفته خانم دارالشفاء، تعدادی از خانواده های زندانیان، ساکن شهرهای دیگری هستند و رفت و آمد و اقامت در تهران برایشان دشوار است، به همین خاطر فشار بیشتری بر آنها وارد می شود و باید حمایت بیشتری از آنها انجام شود.
گویا طبق آخرین پیگیری هایی که خانواده ها از مقامات داشتند، از دفتر ریاست جمهوری به آنها گفته شده که حداکثر تا شنبه (ششم اردیبهشت) به ماجرای درگیری در بند ٣۵۰ و ضرب و شتم زندانیان رسیدگی خواهد شد.

متاسفانه تاخیر در رسیدگی به وضعیت زندانیان علاوه بر تبعات ناگواری که برای سلامتی آنها در پی خواهد داشت، ممکن است باعث از بین رفتن شواهد و آثار ضرب و شتم شود.
در ادامه این دیدار، تعدادی از فعالین نیز نگرانی خود را نسبت به وضعیت زندانیان ابراز داشتند و اعلام کردند که تداوم این وضعیت موجب گسترش اعتراض ها خواهد شد. همچنین در این دیدار عنوان شد که فارغ از عقاید و مواضع متفاوت، باید تلاش شود تا حقوق اولیه زندانیان سیاسی و مدنی مورد توجه قرار گیرد. و در پایان، عنوان شد که محاکمه آمران و عاملان این هجوم سرکوبگرانه خواسته مشترک همه فعالین است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com