Arash

 

 

 

 

 

«آرش فولادوند» ۳۱ ساله، یکی از بنیان‌گذاران «انجمن فرهنگی بهار»، سرپرست و استاد گروه «کرال بهار»، رهبر اول و آهنگ‌ساز ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی است.

او تحصیلات خود را از ابتدا در ایران، در موسیقی و مهندسی آغاز کرد. در مهندسی، دانش‌آموخته دانشگاه تهران است و دارای درجه دکترا از «انستیتو نفت» فرانسه؛ و در موسیقی، دانشجوی «کنسرواتور ملی موسیقی فرانسه» در رشته هارمونی و ارکستراسیون.

در سال‌های ٢٠٠۴ ،٢٠٠۵ و ٢٠٠۶ رسیتال‌های پیانوی مختلفی در تالارهای دانشگاه تهران به نفع تشکل‌های غیردولتی چون «انجمن حمایت از کودکان سرطانی» و «انجمن حمایت از کودکان کار» برگزار کرده و تقدیرنامه‌های مختلفی دریافت هم دریافت کرده است.

در سال ٢٠٠٧، با ورود به فرانسه، مجموعه فرهنگی غنی از موسیقی و آهنگ‌سازی شرقی را با اجراهای مختلف رسیتال‌های پیانو در دانشگاه‌های پاریس شرقی به نمایش گذاشت و در سال ٢٠٠٩ با عضویت در کادر مرکزی انجمن فرهنگی بهار، فعالیت‌های فرهنگی و مردمی خود را در فرانسه به شکل رسمی ادامه داد.

با پایه‌گذاری گروه «کرال بهار» و ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی، بیش از پیش به معرفی فرهنگ ایرانی و آمیزش این فرهنگ با فرهنگ غربی پرداخت و با تشویق و همراهی جمع زیادی از ایرانیان و فرانسوی‌های مقیم پاریس، پروژه‌های مردمی چون «صدای صلح» و «هم‌آوایی زنان ایران» را اجرا کرد.

آرش فولادوند یک‌شنبه شب بیش از۹۱ هنرمند از گروه کر و نوازنده، را در کلیسای آلمانی‌های فرانسه به روی صحنه برد و بار دیگر طنین دلنشین صدای ایران را به گوش بیش از۱۵۰۰ شرکت کننده رساند. وی عقیده دارد این گونه مکان‌ها می‌توانند صدای صلح را به طنین در بیاورند تا این فرهنگ بیش‌تر نهادینه شود.

تماشاچیان این کنسرت همگی با تحسین از این گروه، وی را تشویق کردند تا در آینده صدای صلح گروه در کشورهای دیگر نیز طنین اندازد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com