نجیب‌ رزاق، نخست‌وزیر مالزی، در یک نشست رسانه‌ای اعلام کرد هواپیمای مسافربری MH۳۷۰ این کشور که از هفته گذشته ناپدیده شده است تغییر مسیر داده و به احتمال قوی دستگاه مکان‌یاب آن به عمد خاموش شده‌ است.

بوئینگ مسافربری مالزی ایرلاین هفته گذشته با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادار خارج شد.

بوئینگ مسافربری مالزی ایرلاین هفته گذشته با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادار خارج شد.

به‌گزارش رویترز، رئیس دولت مالزی ضمن اعلام این خبر گفت هواپیمای ناپدیدشده پس از خاموشی دستگاه ردیابی مسیر شمال غرب را در پیش گرفته است.

نجیب رزاق گفت: “به‌رغم گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر سقوط هواپیما، ما همچنان به بررسی تمام گزینه‌های احتمالی در مورد این هواپیما ادامه می‌دهیم.”

بوئینگ مسافربری MH۳۷۰ شرکت مالزی ایرلاین هفته گذشته با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادار خارج شد. بیشتر مسافران این هواپیما چینی بودند و در میان آن‌ها دست‌کم دو ایرانی که با گذرنامه‌های جعلی پرواز می‌کردند، نیز وجود دارند.

پیش از این وال استریت ژورنال نوشته بود محققان آمریکایی این احتمال را افزایش داده‌اند که هواپیمای MH۳۷۰ مالزی ‌می‌توانسته برای صدها مایل در شرایطی که نامرئی باقی بماند به حرکت خود ادامه دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com