17شماره هفدهم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از اعطای نهمین جایزه زنده یاد دکتر محمد تقی ابتکار، اقدام به پاک سازی و جمع آوری ته سیگار های سطح شهر تهران از سوی موسسه طلوع، به رسمیت شناخته شدن روز جهانی زن از سوی معاون رئیس جمهور ایران، خواهید شنید.
مراسم اعطای نهمین جایزه زنده یاد دکتر محمد تقی ابتکار عصرشنبه ۱۰ اسفند با حضور فعالان، کارشناسان حوزه محیط زیست و اصحاب رسانه به همت مرکز صلح و محیط زیست برگزارشد. در این مراسم سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و دختر مرحوم محمد تقی ابتکار برای حاضرین پرداختند. گفتنی است درپایان این مراسم از برگزیدگان «نهمین جایزه دکتر تقی ابتکار» تقدیر شد.
اعضای موسسه نیکوکاری طلوع به صورت خود جوش اقدام به پاک سازی و جمع آوری ته سیگارهای سطح شهر تهران از مسیر تجریش در خیابان ولیعصر تا چهار راه ولیعصر پرداختند و به افراد سیگاری گل هدیه داده و سیگار را از دست آنها جمع آوری کردند.
روز جهانی زن، برای نخستین‌بار از سوی دولت به رسمیت شناخته شد. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، به مناسبت این روز پای سخنان زنان فعال در این حوزه در تشکل‌های غیر دولتی نشست. شهین دخت مولاوردی، با اشاره به اجلاس کمیسیون مقام زن که هفته آینده در سازمان ملل همزمان با ۸ مارس برگزار می‌شود، موضوع مورد بررسی در این اجلاس را بررسی اولویت‌های مسائل زنان اعلام کرد. اما در این نشست که در مرکز مطالعات و تحقیقات زنان برگزار شده بود، نمایندگانی از نهادهای غیردولتی شرکت داشتند.
سومین دوسالانه نشان نیکوکاری و اهداء چهار نشان ویژه به ۴ نیکوکار حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توسط موسسه نیکوکاری مهرآفرین برگزار شد.
همه این خبرها در هفدهمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com