تواناتک: پیش از این و بارها در مورد استفاده از برنامه‌های مبتنی بر “VoIP” به شما هشدارهایی را اعلام کرده بودیم اما در این مقاله جایگزینی مناسب برای چنین برنامه‌هایی معرفی خواهیم کرد.

“Surespot” اپلیکیشنی رایگان است که برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی امن و همچنین صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دانلود نسخه‌ اندرویدی از اینجا می‌توانید اقدام کنید.

از ویژگی‌های بسیار جالب این اپلیکیشن می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱. برای ساختن حساب در”Surespot” نیازی نیست تا شماره تلفن خود را در برنامه ثبت کنید.

۲. در صورتی که یکی از مسیج‌های خود را حذف کنید٬‌آن مسیج در دستگاه گیرنده نیز حذف خواهد شد.

۳. برنامه به صورت کاملا متن باز منتشر شده است.

۴. رمزگذاری بسیار قوی و قابل اعتمادی روی تمام مکاتبات شما قرار خواهد داد.

تمام ویژگی‌های بالا این برنامه را از نظر امنیت در برتری بسیار بالاتری نسبت به برنامه مشابهی مانند”Viber” قرار خواهد داد.

نکته‌ بسیار مهم این است که باید دقت کنید هرگز رمز خود را فراموش نکنید، چرا که طراحان این اپلیکیشن برای امنیت بیشتر امکان بازنشانی(Reset Password) را ندارد! پس دقت کنید هرگز رمز خود را فراموش نکنید.

به گفته‌ سازندگان این اپلیکیشن، به زودی نسخه‌ “iOS” آن نیز منتشر خواهد شد.

ما پیش از این برای تماس‌های متنی و صوتی امن برنامه‌ “RedPhone” و “TextSecure” را معرفی کرده بودیم که توصیه می‌کنیم از این به بعد از “surespot” به جای آنها استفاده کنید، چرا که امنیت این برنامه بسیار بالاتر از آن دو برنامه‌ قبلی است.

همچنین کارکردن با این برنامه بسیار ساده‌تر از آنها است و  نیازی به داشتن هیچ دانش فنی چه در سطح عملی و چه در سطح مفاهیم ندارید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com