saman3نخستین نشست مشترک ۳۱ دبیرکل سازمان های مردم نهاد و نمایندگان سمن های استانی سراسر کشور با مشارکت مدیران و معاونین امور اجتماعی استانداری های کشور برگزار شد.
به گزارش تارنمای سمن شورا نخستین نشست مشترک ۳۱ دبیرکل سازمان های مردم نهاد و نمایندگان سمن های استانی سراسر کشور با مشارکت مدیران و معاونین امور اجتماعی استانداری های کشور به میزبانی وزارت کشور در سالن اجتماعات شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد.
در این نشست پنج ساعته بهمن مشکینی مشاور عالی قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی، امینی معاون سازمان های مردم نهاد وزارت کشور، میرباقری قائم مقام وزیر کشور ، زهرا عابدینی رئیس اداره برنامه ریزی و توانمندسازی سمن ها و همچنین دبیر اجرایی همایش ملی سازمان های مردم نهاد به همراه نصرتی رئیس اداره تاسیس سازمان های مردم نهاد و خانم خانجانی مسئول اداره هماهنگی امور استان ها در ستاد سازمان های مردم نهاد سخنرانی و با نمایندگان سمن های ۳۱ استان کشور تبادل نظر کردند.
در این جلسه تمامی نمایندگان سمن ها مطالبات خود را از وزارت کشور و رئیس جمهور در میان گذاشتند.
همچنین مباحثی در خصوص نحوه برنامه ریزی و اجماع نظر سمن های کشور جهت دیدار چهارهزار سمن به نمایندگی از حدود ۱۸ هزار سمن با رئیس جمهور صورت گرفت.
همچنین در مورد نحوه اسکان ایاب و ذهاب پذیرایی و سایر موارد تشریفاتی همایش با حضور مسئولان پشتیبانی وزارت کشور تبادل نظراتی صورت گرفت.
در این نشست قرار بر این شد تا مطالبات نمایندگان سمن ها جمع بندی شده و در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود تعدادی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد به نیابت از سایر همکیشان خود سخنرانی کنند و در مقابل، رئیس جمهور نیز در جلسه ای چند ساعته ضمن سخنرانی به همگرایی بیشتر با سمن ها بپردازد.
لازم به ذکر است که بیشتر ین سطح مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان سمن های حاضر در این نشست مربوط به لزوم قانونی شدن فعالیت سمن ها، رفع اخذ مالیات از این سازمان ها، مشارکت بیشتر دولت با آنها و داشتن حوزه عمل وسیع تر برای مردمی شدن فعالیت بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com