می‌گویند برای شناخت بهتر کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستی باید به خانه٬اتاقشان سر بکشی.
به همین خاطر تارنمای گاردین در همکاری با دفتر تهران و عکسبازی پروژه «داستان‌های ایرانی: خانه‌ات را به‌ ما نشان بده»را به راه انداخته‌اند.
در این پروژه از ایرانیان مهمان نواز درخواست شده است که با انتشار عکس و ویدیو از خانه و زندگیشان بخشی از زندگی و داستان ایرانیان را با جهانیان به اشتراک بگذارند.
داستان شام خانوادگی٬ آماده شدن برای کار٬ قالیبافی٬ بازی تخته٬ تولد٬ عروسی…

Family Gatheringاز بین عکسهایی که تا به امروز روی این صفحه منتشر شدند٬چند تایی توجه من را جلب کردند و از نگاه من زندگی واقعی و امروزی ایران را نشان می‌دهند.عکس دور هم جمع شدن خانوادگی است. این عکس فضای و احساس آخر هفته‌ها و سیزده بدر‌های خانوادگی را دارد: خارج از شهر٬ فرش٬ مردهایی که با پیرژامه ولو هستند٬ بچه‌هایی که با بی‌خیالی و شاید برای جلب توجه وسط داستان دارن بازی می‌کنند٬ و زنهایی که احتمالا خارج از تصویر دارن غذا آماده می‌کنند.
Madarbozorgو عکس این مادربزرگ ایرانی. هر چند چنین خاطره‌ای از مادربزرگ بی‌خدایم به یاد ندارم ولی یک حس مادربزرگی پر محبت و پر عشق در این عکس موج می‌زند که من را بی‌اختیار به یاد مادربزرگ زیبای خودم می‌اندازد.

Wedding
و این عکس عروسی ایرانی که نه تنها از نظر عکاسی بسیار جالب است بلکه بخش‌هایی از یک خانواده مرفه ایرانی را نشان می‌دهد که شاید برای بسیاری از ما آشنا باشد ولی برای بخش بزرگی از غیر ایرانی‌ها نه.
و البته در این عکس هم خانواده و مراسم ازدواج و رنگ‌ها کاملا یک خانه ایرانی را نشان می‌دهد.

شما هم اگر دوست دارید می‌توانید بخشی از زندگی خودتان را با مردم جهان به اشتراک بگذارید و بخشی از فرهنگ روزمره ایرانیان را به نمایش بگذارید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com