به گزارش زمانه یکشنبه ٢٩دیماه در پى آتش سوزى در یک واحد تولید پوشاک در خیابان جمهورى تهران،دو کارگر زن کشته شدند.زمانه دراین باره افزود:به نقل از شاهدان عینى علت مرگ این دو کارگر زن،نقص فنى بالابر آتش نشانى بوده است.در شرایطى که ماموران آتش نشانى به محل حادثه رسیده بودند،این دو کارگر زن از بیم شعله هاى آتش و دود ناشى از آن از طبقه پنجم ساختمان به پایین سقوط کرده و در دم جان باختند.

سخنگوى سازمان آتش نشانى شهر تهران در خصوص حادثه خیابان جمهورى در گفت گو با فارس اظهار داشت:در ساعت ١١:٣٣دقیقه روز یکشنبه آتش سوزى در یک واحد تولید پوشاک به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانى شهر تهران اعلام و چند خودروى آتش نشانى به محل حادثه اعزام شدند.سید جلال ملکى در ادامه افزود ٢۵ نفر در شعله هاى آتش گرفتار شده بودند که از این جمع دونفر از کارگران زن این تولیدى که بدلیل ترس از طعمه حریق شدن،از پنجره هاى ساختمان آویزان شده بودند،بدلیل ناتوانى در استقرار مستحکم خودبه پایین پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.وى در این گفتگو اشاره به خرابى بالابر خودرو سازمان آتش نشانى نکرد.

بررسى ها نشان میدهد که خسارات جانى در حوادث آتش سوزى تنها ناشى از شعله هاى آتش و حرارت ایجاد شده نبوده است.از مهمترین علل بر هم زننده آرامش حادثه دیده در هنگام بروز صانحه،مى توان به دود،گازها،شعله و حرارت اشاره کرد.دود از سوختن ترکیبات آلى حاصل میشود و متشکل از ریز گردهاى است که در گازهاى متصاعد شده از آتش سوزى معلق میشوند.بنابراین به هنگام استنشاق،باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه تنفسى میگردد.دیگر عامل موثر،گاز بى رنگ و با بوى تند وخفه کننده فرمالدئیداست.که بطور گسترده در مصالح ساختمانى و صنایع چوبى وجود دارد. وعلاوه بر آن دیگرگازهاى آزاد شده حاصل از سوختن مواد پلاستکى که در صنعت پوشاک مورد استفاده قرار میگیرند . در زمان آتش سوزى قرار گرفتن در محیط هاى که غلظت این گازها درآنها بالاست مى نواند باعث بروز علائمى از قبیل سوزش شدیدچشم،سوزش گلو تهوع،اختلال در تنفس،سردرد،تپش قلب،اضطراب و کم شدن حافظه شود.این عوامل حادثه دیده را در وضعیت بسیار سخت جسمى و روحى قرار مى دهد.در سال ٢٠٠١ و در پى حملات تروریستى به برج هاى مرکز تجارت جهانى در نیویورک ، بر آورد میشود که حدود ٢٠٠نفر در روز واقعه(١١سپتامبر)براى فرار از حرارت و دود ناشى از آتش خود را به پایین پرتاب کردند.

1262788_481991871896357_1178292854_oاین اولین با رنیست که کوتاهى و ضعف آتش نشانى در امداد رسانى حادثه آفریده است.به گزارش زمانه مهدى کوشک باغى جوان ١٨ ساله ورامینى چند روز پیش در یکى از قنات هاى اطراف این شهرستان سقوط کردوهنوز نجات نیافته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com