کارگرانیک فعال کارگری در بجنورد معتقد است حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۳ باید به گونه‌ای محاسبه شود که هم کارفرما توان پرداخت آن را داشته باشد و هم کارگران بتوانند با دریافت آن میزان مزد و حقوق، هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

«فرهاد هدایتی» دبیر خانه کارگر بجنورد بر لزوم افزایش متناسب دستمزد با نرخ تورم تاکید کرد و به ایلنا گفت: دریافت حقوق متناسب با نرخ تورم همواره یکی از دغدغه‌های مزدبگیران بوده و به این منظور لازم است ابتدا نرخ واقعی تورم محاسبه و اعلام شود.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه افزایش متناسب مزد کارگران با تورم می‌تواند از کوچک شدن سبد خانوار‌های کارگری جلوگیری کند، افزود: با افزایش فشار معیشتی بر زندگی کارگران و ناتوانی کارفرمایان در بهبود این شرایط، دولت این بار باید با دست پر و برنامه‌ای جدی وارد میدان شود و از هر طریقی که می‌تواند شکاف عمیق دستمزد نیروی کار و تورم را جبران کند.

به گفته این فعال کارگری، در روزهایی که کارگران و اقشار ضعیف جامعه بازار‌های مختلف گرانی را تجربه کرده اند و مردم هر روز با موج تازه‌ای از گرانی‌ کالاهای اساسی مواجه می‌شوند، موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال ۹۳، برای مزد بگیران و بخصوص قشر کارگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دبیر خانه کارگر بجنورد اضافه کرد: در بحث افزایش دستمزد‌ها نباید تنها به کارفرمایان فشار وارد کرد بلکه دولت نیز باید بخش بزرگی از فشار‌هایی که در سالهای گذشته به کارفرمایان بخش تولید وارد شده و آنان را در پرداخت حقوق به کارگران دچار مشکل کرده است، به طریقی جبران کند.

هدایتی همچنین اظهار داشت: جامعه کارفرما‌یی هم می‌توانند با پرداخت دستمزدی عادلانه‌ به کارگران، امنیت را به کارگاه‌های خود بیاورند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com