درود فراوان خدمت شما،

از نظر من، هم در کانون خانواده و هم در اجتماع بعضی چیزها باید ممنوع شوند یا برای آن حکمی درنظر گرفت تا از این طریق از بروز بعضی اشکالات رایج هر دوران جلوگیری شود؛ اما مخالف این امر بدون درنظر گرفتن جایگزین هستم. اگر یک دولت استفادهٔ آزاد از اینترنت پرسرعت حقیقی و دسترسی به اکثریت وبسایت‌ها را ممنوع کرده است، باید برای آن جایگزینی مورد پسند مردم آن کشور ارائه کند. در خصوص عدم دسترسی به وبسایت‌هایی که شایسته ایران و خانواده‌هایش نیست باید دولت راه آموزش را برای خانواده باز گذارد و خود نیز آموزش‌هایی برای سنین متفاوت تهیه و در دسترس همگان قرار دهد و خانواده‌ها نیز فرزندان خود را با اینترنت سالم و مسائل پیرامون و محتوای آن آشنا کنند. اینگونه خواهد بود که دولت تمرکزش را روی موضوعات مهم‌تر قرار داده و مردم اشتیاق‌شان برای دسترسی به یکسری وبسایت‌ها از دست می‌دهند و هرگز نارضایتی در این باره نخواهند داشت.
در این مقالهٔ آموزشی شما را با روشی بسیار کارآمد برای گذر از ممنوعیت دسترسی به وبسایت‌ها زمانی که ابزارهای دیگر با مشکل یا افت سرعت مواجه هستند آشنا می‌کنم و راه استفاده از آن را به شکلی قابل فهم و با زبان ساده آموزش می‌دهم. باید ذکر کنم که این روش از پیش کشف شده است اما من برای استفاده راحت‌تر و کاربردی‌تر برای ایرانیان داخل ایران آن را اصلاح کردم. لطفاً با دقت محتوا را مطالعه کنید و اگر نیاز پیدا کردید این صفحه را برای دسترسی‌های سریع آینده ذخیره کنید.

موارد مورد نیاز

  • مرورگر موزیلا فایرفاکس (آخرین نگارش) (از اینجا دانلود کنید)
  • سیستم عامل ویندوز یا اوبونتو
  • اینترنت پرسرعت (منظور هرچیزی غیر از Dial-up است)

 

آزمایش شده روی: مرورگر موزیلا فایرفاکس در اوبونتو ۱۳.۱۰

مرحله نخست

پنجره تنظیمات مرورگر را از مسیر Edit > Preferences باز کنید. در بخش Advanced سربرگ Network را باز کرده و روی دکمه Settings مربوط به سطر Connection کلیک کنید.

پنجره تنظیمات فایرفاکس

مرحله ۲

پس از باز کردن پنجره Connection Settings، گزینه Manual proxy configuration را کلیک کنید تا بتوانید بطور دستی تنظیمات پروکسی را تغییر دهید.
توجه: اگر تصمیم به عدم استفاده از پروکسی گرفتید، در همین پنجره گزینه No proxy یا Use system proxy settings را بسته به نیازتان کلیک و تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

پنجره تنظیمات کانکشن فایرفاکس

مرحله ۳

حال این صفحه وب را باز کنید. فرم داخل صفحه را مطابق تصویر زیر تغییر دهید و سپس روی دکمه Update Results کلیک کنید. پروکسی‌های ایرانی به علت نزدیک بودن به موقعیت شما و تعداد کاربر کم، سرعت بالا و اشکال کمتر نسبت به پروکسی‌های خارجی دارند. در ادامه به توضیح مختصر عبارت عناوین فهرست می‌پردازم.
توجه: فهرست بصورت خودکار بروزرسانی میشود و نیاز به رفرش صفحه نیست.

فرم جستجوی وبسایت Hide My Ass!

  • IP address – آدرس آی‌پی و یکی از مواردی است که باید در صفحه تنظیمات کانکشن مرورگر جایگزین شود.
  • Port – پورت نیز یکی از مواردی است که باید در صفحه تنظیمات کانکشن مرورگر جایگزین شود.
  • Speed – هرچه رنگ سبز بیشتر باشد پروکسی سرعت بالاتری دارد و شما باید پرسرعت‌ترین پروکسی‌ها را انتخاب کنید.
  • Connection time – مدت زمانی است که اتصال شما به پروکسی باقی میماند. از آنجا که پروکسی‌های ایرانی کاربر کم دارند، هرچه رنگ سبز بیشتر باشد اتصال‌تان بدون اشکال به پروکسی باقی خواهد ماند.
  • Type – نوع پروکسی است که باید با درنظر گرفتن نوع پروکسی در صفحه تنظیمات کانکشن مرورگر آن پروکسی را جایگزین کنید.
  • Anonymity – مربوط به مخفی ماندن شما هنگام استفاده از پروکسی است؛ که اگر High +KA یا High باشد سخت‌تر شناسایی خواهید شد زیرا سروری که به آن وصل می‌شوید آی‌پی حقیقی شما را نمی‌داند و از اینکه شما با پروکسی متصل هستید اطلاعی بدست نمی‌دهد.

مرحله آخر

اکنون باید پروکسی‌های انتخاب شده را جایگزین کنید. به تصویر پنجره تنظیمات کانکشن مرورگر در بالا نگاه کنید؛ من پروکسی‌های انتخاب شده را جایگزین کرده‌ام. به همین ترتیب شما نیز تغییرات را اعمال کنید.
توجه: هر آی‌پی و پورت را در کادر مربوط به خودش از نظر نوع پروکسی بنویسید.
نکته: نوع پروکسی SSL همان نوع پروکسی HTTPS است.

نکات قابل توجه

  • نیاز دارید هر مدت پروکسی‌ها را با پروکسی‌های تازه منتشر شده جایگزین کنید.
  • اگر پروکسی خطای Bad Gateway نشان داد صفحه را رفرش کنید.
  • برای دسترسی سریع و راحت‌تر به صفحه فهرست پروکسی‌ها، آن را سنجاق کنید. (طریقه سنجاق کردن در پایین نوشته شده است)
  • بهتر است برای نصب افزونه‌ها و مرور وبسایت‌هایی که اصلا فیلتر نیستند پروکسی را خاموش کنید تا مرور راحت‌تری داشته باشید.

 

طریقه سنجاق کردن صفحات در مرورگر موزیلا فایرفاکس

روی تَب (به انگلیسی: Tab) موردنظر کلیک راست کنید و گزینه Pin Tab را کلیک کنید. برای برداشتن از حالت سنجاق شده، مسیر را مجدد طی و گزینه Unpin Tab را کلیک کنید.

مواردی که باعث راحتی و امنیت بیشتر در مرور وب میشود

  • افزونه Adblock Plus را نصب کنید. (این افزونه علاوه بر حذف آگهی‌های مزاحم از رخ دادن مکرر خطای Bad Gateway هنگام استفاده از پروکسی جلوگیری میکند.)
  • در نخستین صفحه‌ای که پس از نصب افزونه Adblock Plus باز میشود گزینه Disable Tracking را فعال کنید.
  • افزونه HTTPS Everywhere را نصب کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com