آقایان به رئیس جمهور نامه نوشتند تا از قوه قضائیه بخواهد افراد ضدانقلاب (برادران کردپور) آزاد شوند.

نشریه تپش قلم/ شماره 60

نشریه تپش قلم/ شماره ۶۰


بنا به گزارش موکریان به نقل از تپش قلم، فرمانده سپاه شهرستان نقده از اقدام اخیر نماینده شهرستان های نقده، اشنویه و محمدیار در مجلس، در خصوص امضای درخواست نامه آزادی برادران کردپور (گردانندگان آژانس خبری موکریان) خطاب به رئیس جمهور برای درخواست آزادی شان از قوه قضائیه، شدیدا انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، سرهنگ پاسدار طالب رحیمی که در جمع اقشار مختلف مردم و بسیجیان در نقده به مناسبت سالگرد ۹ دی سخنرانی میکرد با اشاره به تحرکات نسنجیده برخی نماینده ها گفت: آن آقایانی که به رئیس جمهور نامه نوشتند که آقای رئیس جمهور، از قوه قضائیه بخواهید آن افرادی که ضد انقلاب هستند و اقدامات ضد امنیتی (برادران کردپور) می کنند را آزاد کند، مگر به استقلال قوه قضائیه معتقد نیستند؟
فرمانده سپاه نقده با ابراز تعجب از این اقدام افزود: تو که خودت قانونگذار هستی! مگر به استقلال قوا و قوه قضائیه اعتقاد نداری؟

گفتنی است بیستم شهریور ماه سال جاری ایلنا، خبرگزاری کار ایران منتشر کرد که «عابد فتاحی» نماینده ارومیه، «محمد قسیم عثمانی» نماینده بوکان، «عبدالکریم حسین‌زاده» نماینده نقده و اشنویه، «حامد قادر مرزی» نماینده قروه و دهگلان، «امید کریمیان» نماینده مریوان و سروآباد و «سالار مرادی» نماینده سنندج، کامیاران و دیوان دره، در اقدامی کم سابقه، نامه ای را امضا کرده‌اند و با ارسال آن به رئیس جمهوری، از وی خواسته‌ اند وضعیت پرونده دو روزنامه‌نگار و فعال مدنی در منطقه کردستان را بررسی کند.
شایان ذکر است، هجدهم آبان ماه سال جاری دادگاه انقلاب مهاباد پس سه جلسه محاکمه علنی با حضور وکلای مدافع، برادران کردپور را از اتهام محاربه و بغی و افسادفی الارض و توهین به رهبری تبرئه و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به ۹ سال و ۶ ماه حبس و تبعید محکوم کرد. هم اکنون این دو روزنامه نگار کرد در زندان مرکزی مهاباد نگهداری می شوند و پرونده آنان برای تجدیدنظرخواهی در شعبه دهم دادگاه تجدیدنظر ارومیه می باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com