BANDAR EMAMسالهاست که بندر امام به عنوان یک بندر استراتژیک در بین بنادر تجاری ایران خودنمایی میکند .این بندر با پتانسیل بالای تخلیه و بارگیری هرگونه بار گارگو وانواع غلات در بین بنادر رتبه اول را دارا میباشد.
دراین بندر ماهانه ۱۳۰۰۰۰۰تن انواع غلات مورد نیاز کشور وارد میگردد که تخلیه بخش اعظم این بار بر عهده جرثقیلهای LHM500 (تنی۱۴۰) میباشد . تعداد اپراتورهای این بندر ۲۸ نفر میباشد که وظیفه کار بر روی این جرثقیلها را دارند و بار را از کشتی توسط گراپ به اسکله منتقل میکنند.

با اینکه کار با این نوع تجهیز در کل دنیا جزو مشاغل سخت و پر خطر محسوب می گردد.ولی حقوق دریافتی این پرسنل در این بندر بسیار کم است . در این بندر اپراتورها روزانه ۱۲ ساعت در دو شیفت شب و روز کار میکنند. با احتساب ماهانه ۱۲۰ ساعت اضافه کاری و مزایای قانونی دریافتی این اپراتورها ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان بیشتر نیست . به طور مثال دربندر عباس دریافتی گاهنا” به ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومن در ماه هم میرسد. ولی متاسفانه در این بندر هیچ گونه حمایتی از این قشر صورت نمیگیرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com