سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است و به گروهی از مخالفان دمشق نزدیک است، در تازه‌ترین گزارش خود از کشته شدن نزدیک به ۵۰۰ نفر در درگیری‌های شورشیان سوری با یکدیگر، طی هفته گذشته، خبر داده است. همزمان شماری از تحلیلگران، می‌گویند سوریه به میدان نبرد با القاعده تبدیل می‌شود.
بنا بر این گزارش از میان ۴۸۲ نفری که جان خود را در درگیری‌های داخلی میان مخالفان بشار اسد از دست داده‌اند، ۸۵ نفر غیرنظامی‌اند. دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید بسیاری از غیرنظامیان کشته شده به دست «داعش» اعدام شده‌اند.
دولت اسلامی عراق و شام (داعش) دو روز پیش در پیامی صوتی گفته بود خون اپوزیسون سوریه که به مخالفت با این گروه برخواسته‌اند، «حلال» است.
خبرنگار لوس‌آنجلس‌تایمز در منطقه از قول یکی از شورشیان در حلب نوشته است که در آن شهر کسی هوادار «داعش» نیست، اما «در روستاها هنوز نبرد در جریان است و داعش کنترل برخی از آنها را در دست دارد». خبرگزاری فرانسه می‌گوید هواداران القاعده در شهر الرقه دیگر شورشیان را بیرون رانده‌اند.
دیوید بوکای، نویسنده جروزالم پست، روزنامه چاپ اسرائیل، می‌گوید که نبرد در سوریه جنگ بین «حکومتی سرکوب‌گر» و «اپوزیسیونی که از حمایت مردم برخوردار است»، نیست، بلکه نبرد با هواداران القاعده از سراسر جهان است.
داعش-570x340

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com