12وقتی قرار است مجله‌ای ماهانه آن هم به‌صورت آنلاین منتشر کنید به دو جهت دشواری کارتان بیشتر است، اول اینکه پیدا کردن موضوع دست اولی که به آن پرداخته نشده باشد سخت است و مهم‌تر از آن، مخاطبان که جوان‌تر‌ها هستند مدام در حال چرخیدن در وب و بالا بردن سطح اطلاعات خود هستند؛ پس خیلی باید حواسمان را جمع می‌کردیم تا تابلو نشویم.
یک سال از ایجاد صفحه فیس بوک « تابلو»‬ گذشت، در واقع ایده اینکه مجله‌ای آنلاین برای جوانتر‌ها منتشر کنیم از مدتی قبل‌تر شکل گرفته بود. مشکلات فنی و تاخیر در راه اندازی سایت اصلی مجله باعث شد با صفحه‌ای در فیس بوک کارمان را آغاز کنیم.
دو پیش شماره مجله که قرار بود فقط برای هماهنگی بین اعضا تحریریه منتشر کنیم، حکم شماره‌های اصلی را به خود گرفتند بی‌آنکه از نتیجه کار راضی باشیم. شماره سوم «‬تابلو»‬ بود که توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. قرارمان این بود متفاوت باشیم و با استاندارد سال ۲۰۱۳ اولین مجله مبتنی بر ویدیو، عکس و مطلب را منتشر کنیم تا مخاطب آنلاین حظ بیشتری از مطالعه مجله ببرد. در شماره‌های بعد آرام آرام توانستیم به شکل اصلی و دلخواه گرافیکی مجله دست پیدا کنیم. اما همچنان یک معضل اصلی پا برجا، سرعت پایین اینترنت در داخل کشور بود که دانلود مجله را برای علاقه مندان دشوار می‌کرد، این دیگر دست ما نبود و نیست. فقط می‌توانستیم فایل‌های پی دی اف را کم حجم تولید کنیم تا بلکه در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.
حاصل کار یک ساله‌مان انتشار دوازده شماره، تولید ۲۲۰ مقاله در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و سیاسی، تهیه ۸۰ ویدیو از داخل و خارج از کشور، انتشار ۳۰ مجموعه متنوع عکس از رویدادهای داخل کشور- از انتخابات سال ۱۳۹۲، مسابقات فوتبال، والیبال، تیم فوتسال دختران ایران و کنسرت‌های خوانندگان ایرانی و خارجی -بوده است. ‬
‬در استمرار این حرکت به نقد‌ها و نظرهای سازنده شما نیاز داریم تا بتوانیم آنچنان که شایسته است به انتشار تابلو در سال دوم ادامه دهیم.

برای دیدن مجله به صورت کامل لطفا لینک زیر را ببینید:

http://tableaumag.com/2565#.Us7MpfRDu1U12

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com