یکشنبه، دى ۸، ۱۳۹۲

تواناتک: بعد از اتفاقات فراوانی که به دلیل نقاط ضعف جاوا رخ داد، این سوال مهم پیش آمد که «آیا واقعا به جاوا نیاز داریم؟». بهترین راه برای فهمیدن پاسخ این سوال این است که جاوا را در مرورگر خود غیر فعال کنید و اگر به وبسایتی برخوردید که از شما می‌خواهد تا جاوا را دانلود کنید، آن را دوباره فعال کنید. برای این کار باید مراحل زیر را به طور برعکس طی کنید و در ‌‌نهایت هم احتمالا دوباره باید جاوا را غیرفعال کنید.

با طی این مراحل، چگونگی غیرفعال کردن جاوا در اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و گوگل کروم و سافاری را توضیح خواهیم داد.

گوگل کروم

 Java-Chrome1 (1)   

در کروم باید “plugin manager” این مرورگر را اجرا کنید. در قسمت آدرس، “chrome: //plugins ” را تایپ کنید و بعد “Enter/Return” را بزنید. در پنجره جدید جاوا را پیدا کنید و دکمه “Disable”را بزنید. در پایان نیز گوگل کروم را از نو باز کنید.

فایرفاکس

Screenshot-83 (1)

برای این کار باید در فایرفاکس، از طریق “Add-ons manager” این کار را انجام دهید. روی لوگوی فایرفاکس در بالای صفحه مرورگر کلیک کنید و به بخش “Add-ons” رفته و قسمت “Plugins” را انتخاب کنید. تمامی گزینه‌های مربوط به جاوا را غیرفعال کنید و همچنین اگر جاوا روی سیستم شما نصب نیست، هیچ گزینه‌ای در این قسمت وجود ندارد. در این مرورگر نیز، مرورگر را یک بار از نو اجرا کنید.

سافاری

Screen-Shot-2013-03-19-at-8.59.00-PM (1)

در سافاری بخش “Preferences” را اجرا کنید و به قسمت “Security” بروید. حالا باید تیک قسمت “Enable Java” را بردارید و مرورگر را بسته و از نو اجرا کنید.

اینترنت اکسپلورر

Java1 (1)

اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، نیازی نیست که برای همه مرورگر‌ها این پروسه را به طور دستی انجام دهید. به جای آن، همه را می‌توانید در یک حرکت انجام دهید که شامل اینترنت اکسپلورر نیز می‌شود. در کنترل پنل، جاوا را پیدا کنید و وارد تنظیمات آن شوید.

Disable-Java1 (1)

در جاوای کنترل پنل، به بخش “Security” بروید و تیک گزینه “Enable Java content in the browser” را بردارید. بعد گزینه”Apply” را زده و کامپیو‌تر خود را ری استارت کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com