کسری نوری٬ از فعالان زندانی حقوق دراویش روز گذشته با وجود وخامت دیسک کمر، در اعتراض به بی توجه ای نسبت به سلامت سایر زندانیان؛ و همچنین اهانت بعضی ماموران به اعتقادات زندانیان عقیدتی بند «عبرت»، از رفتن به بهداری زندان عادل آباد امتناع کرد .

به گزارش مجذوبان نور؛ کسری نوری از فعالان حقوق دراویش که در زندان عادل آباد شیراز محبوس است، روز گذشته شدت درد و ناراحتی دیسک کمر وی به حدی رسید که موجب شد تا مسئولان زندان برای انتقال فوری وی به بهداری اقدام کنند، اما این درویشی زندانی در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت جسمی و درمانی دیگر زندانیان بند عبرت به ویژه وضعیت ابراهیم بهرامی٬ از دیگر دراویش محبوس در این بند که به ناراحتی کلیه و خونریزی داخلی دچار است، از رفتن به بهداری امتناع کرد.
وی همچنین اهانت آشکار بعضی مامورین این زندان به باور و اعتقادات دیگر اقلیت های مذهبی محبوس در بند عبرت اعم از بهایی٬ مسیحی و بکارگیری الفاظ ناخوشایند نسبت به آنها را از دلایل دیگر امتناع از درمان برشمرد و در این وضعیت این اقدام را تنها راه اعلام اعتراض خود نسبت به این برخوردها عنوان کرد.

گفته می شود پس از اعتراض و امتناع کسری نوری از رفتن به بهداری پزشک بخش قصد تزریق آمپول برای تسکین کمر درد وی داشت که این درویش زندانی از این عمل نیز سرباز زد .

لازم به ذکر است که یک منبع آگاه چندی پیش خبر داده بود که اعزام زندانیان بیمار بند عبرت به مراکز درمانی منوط به رضایت وزارت اطلاعات استان فارس می‌باشد .

پیش از این نیز مجذوبان نور گزارش داده بود که کسری نوری٬  به دیسک کمر و گرفتگی عصب سیاتیک دچار شده است و باید برای روند درمانی و همچنین عکس برداری از ناحیه کمر به بیمارستان منتقل شود٬اما مسئولان زندان همچنان به خواسته زندانیان بند عبرت توجه ای نشان ندادند، که این امر کمر درد وی را وخیم تر کرده است و این مسئله نگرانی خانواده این درویش و زندانی عقیدتی- سیاسی را نیز در پی داشته است.
همچنین ابراهیم بهرامی٬ از دیگر دراویش زندانی محبوس در «بند عبرت» زندان عادل آباد است که از درد کلیه و خونریزی داخلی رنج می برد اما مسئولان قضایی – امنیتی استان فارس همچنان نسبت به اعزام وی به بیمارستان اقدامی به عمل نیاورده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com