یافته‌های سومین نظرسنجی ملی رفتارها و تمایلات جنسی در بریتانیا (Natsal) حاکی از آن است که تنوع شیوه‌های سکس در زنان از همیشه بیشتر شده است، اما میزان سکس آن‌ها در مجموع کمتر از همیشه است.

این نظرسنجی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ و با پرسش از ۸۸۶۹ زن انجام شد، از بالا رفتن میزان سکس در دختران زیر ۱۶ سال، سکس هم‌جنس‌گرایان و سکس مقعدی نسبت به دو نظرسنجی‌ پیشین دارد.

بر اساس این نظرسنجی، ۱۶ درصد زنان بریتانیایی بین سنین ۱۶ و ۴۴ سال از حداقل یک تجربه یا رابطه جنسی با شریک هم‌جنس‌ خبر داده‌اند که نسبت به نظرسنجی قبلی (۱۹۹۹-۲۰۰۱)، ۶ درصد و نسبت به اولین نظرسنجی (۱۹۹۰-۱۹۹۱)، ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این افزایش در مورد سکس مقعدی نیز وجود دارد به طوری‌که ۱۵ درصد زنان پرسش‌شونده در نظرسنجی سوم گفته‌اند که در یک سال گذشته این نوع سکس را تجربه‌ کرده‌اند آن هم در حالی‌که در نظرسنجی‌های دوم و اول، این عدد به ترتیب ۱۱ و ۷ درصد بوده است.

یکی از دلایل این افزایش‌‌ در نظرسنجی می‌تواند این باشد که افراد راحت‌تر از گذشته در خصوص رفتارهای سکسی‌شان صحبت می‌کنند. احتمالا روش‌های متفاوت نظرسنجی نیز در این امر تاثیر داشته است.

در این میان تمایل بسیاری از زنان به اعتراف به داشتن ارتباط جنسی با هم‌جنس می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک تغییر بزرگ فرهنگی باشد.

از سوی دیگر، در حالی‌که به نظر می‌رسد شیوه‌های سکس در زنان نسبت به گذشته در حال افزایش است، اما هم‌زمان، تداوم سکس آنان نیز در حال پایین آمدن است.

در سال ۱۹۹۰، میانگین تعداد سکس گزارش‌شده‌ی زنان در چهار هفته پیش از نظرسنجی ۵ بار بود. در نظرسنجی سال ۲۰۰۱ این رقم به ۴ کاهش پیدا کرد و حالا در نظرسنجی ۲۰۱۲ به ۳ بار رسیده است.

یکی از دلایل این که مردم سکس کمتری دارند می‌تواند این باشد که آن‌ها بیش از قبل مشغولیت دارند.

پرفسور “کای ولینگ” استاد دانشکده بهداشت لندن در این خصوص می‌گوید: «امروزه شغل افراد در داخل منزل نیز ادامه پیدا می‌کند و دیگر مرز مشخصی برای آنها وجود ندارد. افراد لپ‌تاپ و آی‌پدها را با خود به تخت‌خواب می‌برند. مردم به شدت مشغول کار هستند و سرشان بسیار شلوغ است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com