امر به معروف های خرکی و مشمئز کننده به سبک جمهوری اسلامی

امر به معروف های داد زنی در ادارات و نهادها:

در سال حدود ۵۹ خاطره ای از “نماز اجباری” در نهاد ریاست نماز اجباری دارم. یکی دو سال از انقلاب گذشته بود. هنوز جو انقلابی بود من به خاطر تخصص علمی ای که داشتم در یکی از ادارات زیر نظر “نهاد ریاست جمهوری” مشغول به کار شده بودم. ظهر ها ساعت حدود ۱۲ تا ۱۲ و نیم “نماز و نهار” بود.
تا نماز نمی خواندی نهار بهت نمی دادند. یادم هست یک نفر امر به معروف چی در کل واحد ها حتی برخی وقتها دستشویی و توالت ها می چرخید و بلند بلند می گفت “حی علی صلات … حی علی صلات..” یعنی …بشتابید بسوی نماز… …بشتابید بسوی نماز…
برخی از افراد در توالت قایم می شدند که گیر نیافتند و به نماز نروند! یک روز به نماز دیر رسیدم همه در سجده بودند. من هم نیت کردم و به سجده رفتم! بعد از نماز به من امر به معروف و نهی از منکر کردند که در نماز وسط نماز تا رکعت دوم تا رکوع می شود به نماز جماعت پیوست. نه به هنگام سجده!
اکثرا بدون وضو به نماز جماعت می رفتند، چون اجباری بود.
یک بار هم به “من امر به معروف و نهی از منکر” کردند که آب را غلط روی آرنجت ریخته ای! ” امر به معروف و نهی از منکر” اینطور است که آدم را جای خلوت می کشند و به او این تذکر را می دهند.
یک پیش نماز داشتیم بنام “حاج آقا مدقق” او از افتخاراتش این بود که ادارات را ظهر ها نیم ساعت به رجایی پیشنهاد داده برای “نماز و نهار” تعطیل کنه و او هم پذیرفته، و مرتب تکرار می کرد. او ظهر ها قبل از نماز خیلی جفنگیات می گفت.
در اکثر ادارات دولتی هم جو همین بود و کارمندان بیچاره را وادار به نماز اجباری می کردند و کارمندان بیچاره به خاطر از دست ندادن شغل تن به این کار می دادند، همینطور در مدارس، اجبار کردن معلمین و دانش آموزان به نماز.

امر به معروف های نمازی و شکنجه نماز برای نماز خواندن و مسلمان کردن

شکنجه نماز در شهریور ۱۳۶۷ نماز با دستور قاضی شرع بر برخی زندانیانی اعمال شد که نماز نمی‌خواندند. این زندانیان به دستور قاضی شرع روزی پنج بار در وعده‌های نماز شلاق می‌خوردند، تا آنها را وادار به نماز خواندن کنند. شکنجه نماز اثرات روحی و روانی سختی بر زندانیان باقی می‌گذاشت.
یکی از این زندانیان آن زمان نقل می‌کند که با اشاره به اینکه دادگاه و محاکمه قانونی در کار نبود، گفت: “به ما حکم تعزیر دادند، شیعه ها سه وعده نماز می‌خوانند و سنی‌ها پنج وعده و حکم شلاق ما بر اساس پنج وعده نماز سنی‌‎ها بود، هر وعده نماز ۱۰ ضربه شلاق، تا زمانی که بپذیریم نماز بخوانیم. انتشار اخبار به بیرون باعث شد ما نجات پیدا کنیم.”

امر به معروف های مسلحانه

در این نوع امر به معروف نیروهای مسلح پشت می ایستند، آمران به معروف جلو می آیند و تذکر می دهند، هرکس مقاومت کند، نیروهای نظامی او را دستگیر می کنند، مانند سپیده رشنو شکنجه می کنند و وادار به اعتراف اجباری می کنند! و طرف را از اساس مسلمان می کنند.

در عکس فوق سپیده رشنو بعد از شکنجه در حال اعتراف اجباری دیده می شود، چشم چپش در اثر شکنجه در عکس مجروح است، او را در اثر تذکر حجاب و قبول نکردن به چهار سال زندان محکوم کرده اند، در مقابل به دختر آمر به معروف را که دختر یکی از فرماندهان سپاه است پست مدیریتی داده اند، این یکی از خرکی ترین امر به معروف های جمهوری اسلامی است.

امر به معروف های فیلم و عکس گرفتنی

در این نوع امر به معروف آمران خود یا همراهان فیلم یا عکس می گیرند و بی حجابی را مستند می کند و برای طرف پرونده سازی می کنند، یکی از آمران به معروف جلو می آیند و تذکر می دهند، هرکس مقاومت کند، با توجه به فیلم طرف را دستگیر می کنند، شکنجه می کنند و وادار به اعتراف اجباری می کنند! و او هفت جدش را از اساس مسلمان می کنند.

در پایان بعنوان یک مسلمان می‌خواستم امر به معروف کنم که مسلمانان از این نوع امر به معروف های خرکی و مشمئز کننده دست بردارند، این مسئله نه تنها به اسلام و فرهنگ حجاب کمک نمی کند بلکه انزجار عمومی بوجود می آورد و ملت را بدتر جری تر می کند، آنطور که الان بوجود آورده است!  در ضمن باید اضافه کنم که حجاب در اسلام هیچگاه اجباری نبوده است. مراجعه کنید به رساله تحقیقی حجاب در عصر پیامبر نوشته ترکاشوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)