سپاه پاسداران در سوریه هدف حملات هوایی قرار گرفت

صبح سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳، چند حمله هوایی به مواضعی که به سپاه پاسداران و نیروهای شبه‌نظامی وابسته به حکومت ایران در شرق سوریه تعلق داشت، صورت گرفت.

اعلام شده که تعداد کشته‌شدگان در این حملات ۱۳ نفر بوده، که از آن‌ها ۱۲ نفر نیروهای سپاه پاسداران بودند.

اپوزیسیون سوریه اعلام کرده است که یکی از افراد کشته‌شده، یک شخصیت بلندپایه ایرانی بوده است.

نام فرد سوری کشته شده توسط دیده‌بان حقوق بشر سوریه به عنوان «عماد عدنان شهاب» اعلام شده و او را «مهندس» توصیف کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در این حملات حداقل ۲۰ نفر زخمی شده‌اند. قبل از این حملات، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از فرود یک فروند هواپیمای باری از دمشق به دیرالزور خبر داده بود، که به گفته آن، تجهیزات و نیروهای سپاه پاسداران را حمل می‌کرد.

اعلام شده که منابعی از جمله جروزالم پست و شبکه المیادین این حملات را منتشر کرده و آن‌ها را به آمریکا نسبت داده‌اند.

با این حال، شبکه الجزیره این گزارش را رد کرده و به نقل از یک مقام آمریکایی این ادعا را نپذیرفته است.

از زمان آغاز جنگ در غزه و در واکنش به حملات نیروهای شیعه عراقی، حوثی‌های یمن و نیروهای وابسته به حکومت ایران و سپاه پاسداران، در سوریه، ایالات متحده مواضع آن‌ها را بمباران کرده است.

حملات علیه سپاه پاسداران در سوریه افزایش یافته است

هنوز واکنشی از سوی اسرائیل مشاهده نشده است. این کشور در طول دوران جنگ سوریه، پایگاه‌ها و مقر‌های نیروهای شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران را به اتهام انتقال اسلحه و مهمات برای گروه حزب‌الله لبنان هدف حملات خود قرار داده است.

حملات صبح سه‌شنبه علیه مواضع در البوکمال، میادین، و القصور دیرالزور صورت گرفت. دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزوده است که در این حملات ویلایی در الفلات دیرالزور، مقر فرماندهی در نزدیکی منطقه العباس دیرالزور، و دو مکان در آلبوکمال هدف قرار گرفتند.

قبلاً در حمله‌ای که به اسرائیل منسوب شد، رضا زارعی از افسران ارشد نیروی دریایی سپاه پاسداران در سوریه همراه با دو نفر دیگر کشته شدند. محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده نیز جزء کشته‌شدگان بودند.

همچنین رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در خانه خود در زینبیه دمشق هدف قرار گرفت و کشته شد. [کشته‌شدن رضی موسوی یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه]

همچنین، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی نیز در حمله مشابهی کشته شدند.

گفته می‌شود که به دلیل افزایش حملات اسرائیل علیه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه، حکومت ایران نیروهای خود و خانواده آن‌ها را از سوریه فراخوانده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)