بیش از ۱۰۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه ای خطاب به وزیر علوم، خواستار عزل دکتر حسن مروتی، رییس این دانشگاه شدند.‎

این دانشجویان ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب دکتر فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، از خسارت های وارده به دانشگاه توسط روسای کم تجربه در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد انتقاد کرده اند.

این نامه در حالی به امضای بیش از ۱۰۰۰ تن از دانشجویان رسیده که سه تن از افرادی که مشغول جمع آوری امضا بودند، به حراست دانشگاه احضار و تهدید شده اند. خودرو یکی از دانشجویان نیز تفتیش شده و بیانیه های دانشجویی همراه وی ضبط شده است.

دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در این نامه از وزیر علوم درخواست کرده اند که “در راستای جامه عمل پوشاندن به پیام انتخابات ۲۴ خرداد هر چه سریعتر نسبت به تغییر ریاست این دانشگاه اقدام نموده تا بار دیگر شاهد ایجاد فضای امید و نشاط و زدودن غبار یاس و بی انگیزه گی در دانشگاه باشیم”.

پلمپ غیر قانونی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان و مصادره این تشکل توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، احضار دانشجویان منتقد به کمیته انضباطی و صدور احکام ناعادلانه محرومیت از تحصیل، فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه و بی کفایتی رئیس دانشگاه برای حفظ استقلال آن، عدم برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه در طول سالیان گذشته، لغو مجوز و به محاق در آوردن فعالیت کانون های فرهنگی منتقد وضع موجود، تهدید اساتید منتقد به اخراج و بازنشسته کردن پیش از موعد، لغو مجوز نشریات دانشجویی منتقد و غیر همسو با دولت، کمبود امکانات رفاهی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، جذب دانشجویان مقطع دکتری خارج از ضوابط و اجرای طرح تفکیک جنسیتی در کلاس های درس از جمله اقدامات دکتر حسن مروتی و تیم مدیریتی وی در طول سه سال گذشته در دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان شده است.

متن نامه دانشجویان که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته، در ادامه آمده است:

به نام خدا
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا
با سلام

ضمن اظهار مسرت و شادمانی از تصدی پست وزارت علوم در دولت تدبیر و امید توسط جنابعالی و حسب نقش تاریخی نهاد دانشگاه در دستیابی به توسعه همه جانبه، لازم می دانیم دغدغه ها و نگرانی های خویش را در خصوص مدیریت رو به منحط دانشگاه شهید چمران اهواز با حضرتعالی در میان بگذاریم.

دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله دانشگاه های جامع کشور و نیز محور توسعه آموزش عالی در جنوب غرب کشور می باشد که متاسفانه در طول دوران دولت نهم و دهم با انتصاب مدیران کم تجربه و همسو با دولت بی کفایت محمود احمدی نژاد،خسارات جبران ناپذیری بر پیکره آن وارد آمده است.

در سه سال گذشته و مقارن با ریاست دکتر حسن مروتی و تیم همراه وی، دانشگاه شهید چمران با چالش های فراوانی روبه رو شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پلمپ غیر قانونی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان و مصادره این تشکل اصیل دانشجویی توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

-احضار دانشجویان منتقد به کمیته انضباطی و صدور احکام ناعادلانه محرومیت از تحصیل برای جمع کثیری از دانشجویان

– فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه و بی کفایتی رئیس دانشگاه برای حفظ استقلال آن

– عدم برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه در طول سالیان گذشته

– لغو مجوز و به محاق در آوردن فعالیت کانون های فرهنگی منتقد وضع موجود

– تهدید اساتید منتقد به اخراج و بازنشسته کردن پیش از موعد

– لغو مجوز نشریات دانشجویی منتقد و غیر همسو با دولت

– کمبود امکانات رفاهی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی

– جذب دانشجویان مقطع دکتری خارج از ضوابط

– اجرای طرح تفکیک جنسیتی در کلاس های درس

حال با توجه به آغاز به کار دولت تدبیر و امید که واجد شور و نشاط و نوید بخش استفاده از کلید تدبیر در گشایش قفل های زنگار گرفته فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده است، ما دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با امضا این نامه از حضرتعالی تقاضا داریم در راستای جامه عمل پوشاندن به پیام انتخابات ۲۴ خرداد هر چه سریعتر نسبت به تغییر ریاست این دانشگاه اقدام نموده تا بار دیگر شاهد ایجاد فضای امید و نشاط و زدودن غبار یاس و بی انگیزه گی در دانشگاه باشیم.

shahidchamranahvaz

تصویر امضای تمام دانشجویان نزد دانشجونیوز محفوظ است.

برای دیدن امضای دانشجویان به این صفحه مراجعه کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com