افشاگری حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس حکومتی

با دستیابی به اسناد محرمانه مجلس توسط گروه «قیام تا سرنگونی»، حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس فاش شده است.

گروه تلگرامی «قیام تا سرنگونی» با انتشار اسنادی، مزایا و حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس را افشا کرد. این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی داشته است.

بر اساس این اسناد، میانگین حقوق دریافتی هر نماینده در خرداد ماه سال جاری بین ۱۷۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان بوده است. این رقم به جز پاداش‌های ۲۵ تا ۳۰ میلیونی است که به صورت ماهانه به آنها تعلق می‌گیرد.

مالک شریعتی، از اعضای باند زاکانی، در واکنش به این افشاگری در توئیتی نوشت: «آن روز که همه رازها فاش شود. پس او را نه نیرویی ماند و نه یاری. پناه بر خدا از روز واپسین».

مجلس ملایان در واکنش به این موضوع، مدعی شد که اسناد منتشر شده جعلی و غیرقابل استناد است. نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت ‌رئیسه مجلس، گفت که حقوق نمایندگان فقط ۲۵ میلیون تومان است!

اما روزنامه فرهیختگان، وابسته به ولایتی، در گزارشی نوشت که دریافتی اکثر نمایندگان مجلس تقریباً به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این روزنامه در ادامه مدعی شد که نمایندگان با این حقوق کم هم می‌آورند!

کانال«قیام تا سرنگونی» همچنین با انتشار دو سند جدید، جزئیات تازه‌یی از حقوق و مزایای نمایندگان مجلس ملایان را منتشر کرده است. این اسناد نشان می‌دهد که علاوه بر حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس از تسهیلات مالی متعددی نیز برخوردارند.

تسهیلات عجیب و غریب و حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس ملایان

حقوق‌های نجومی و تسهیلات عجیب و غریب: سند اول مربوط به «هدایای مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی و ملی» است. این سند نشان می‌دهد نمایندگان حکومتی برای مناسبت‌های مختلف مانند عید نوروز، شب یلدا، روز کارمند و … هدایای نقدی دریافت می‌کنند. برای مثال، هزینه آجیل عید نوروز برای هر نماینده ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و آجیل شب یلدا ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سند دوم «انواع وام و تسهیلات» نام دارد و موارد متعددی از وام از جمله وام قرض‌الحسنه، وام برای «خرید اقلام سوپری» و سفر به اماکن مذهبی عراق را برای نمایندگان در نظر گرفته است.

تناقض در اطلاعات و عدم شفافیت: روابط عمومی مجلس در واکنش به انتشار این اسناد، اصالت آنها را رد کرده و مدعی شده که برخی از اسناد دستکاری شده‌اند.

با این حال، اسناد منتشر شده جزئیات دقیقی از جمله تاریخ، شماره و امضاء دارند که نشان از اصالت آنها دارد.

این تناقض در اطلاعات و عدم شفافیت مجلس، ابهامات زیادی را درباره حقوق و مزایای نمایندگان حکومتی ایجاد کرده است.

مقایسه با اظهارات قبلی: احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس، تیرماه امسال گفته بود که مجموع واریزی به حساب نمایندگان به طور متوسط ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون تومان آن حقوق شخصی و مابقی هزینه دفاتر و … است.

اما اسناد افشا شده نشان می‌دهد که حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس حدود دو برابر این رقم است.

حواشی دیگر در مورد حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس

حواشی دریافت خودرو: دریافت خودرو از سوی نمایندگان نیز یکی دیگر از مسائل بحث‌برانگیز بوده است. علیرضا بیگی، نماینده تبریز، ششم اردیبهشت سال جاری دریافت حواله خودرو شاسی بلند توسط ۷۵ نماینده را افشا کرده بود. وی به یک سال حبس محکوم و از کاندیداتوری در انتخابات بعدی رد صلاحیت شد. [ماجرای قالیباف و خودروهای شاسی بلند!]

این افشاگری بار دیگر خشم و انزجار مردم از حکومت ملایان را برانگیخته است. مردم ایران خواهان محاکمه و مجازات مفسدانی هستند که بیت‌المال را به نفع خود غارت می‌کنند.

اسناد منتشر شده توسط کانال «قیام تا سرنگونی» نشان می‌دهد که مزایا حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس ملایان بسیار فراتر از آن چیزی است که تاکنون به طور رسمی اعلام شده است.

این موضوع بار دیگر بحث شفافیت در حقوق و مزایای کارگزاران حکومتی را به میان آورده است. خصوصا افشاء آن در آستانه نمایش انتخابات مجلس ملایان، با توجه به فقر روزافزون مردم ایران، خشم جامعه ایران را برانگیخته است.

نکات قابل توجه:

فاصله حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس با حقوق اکثریت مردم ایران

تلاش مذبوحانه مجلس ملایان برای لاپوشانی این موضوع

ادعای مضحک روزنامه فرهیختگان مبنی بر اینکه نمایندگان با این حقوق کم هم می‌آورند!

این افشاگری بار دیگر ثابت کرد که حاکمیت ملایان، هیچ ارزشی برای مردم قائل نیست و فقط به دنبال ثروت‌اندوزی برای خود است.

برآشفتگی دستگاه حکومتی در برابر این افشاگری نشان از غافلگیر شدن آنان در آستانه انتخابات است. خامنه ای با رقم سازی‌های عجیب و غریب در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن تلاش داشت زمینه را برای رقم سازی در نمایش انتخابات فراهم سازد. اما اقدام کانال« قیام تا سرنگونی» در آستانه انتخابات آش خامنه ای را شور کرد. بر آشفتگی دولت و مجلس را باید ناشی از همین ضربه کمرشکن تفسیر کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)