سازمان حقوق بشر ایران؛ ۳ بهمن ۱۴۰۲: صبح امروز حکم اعدام فرهاد سلیمی، زندانی سیاسی اهل‌سنت کرد پس از ۱۴ سال حبس در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. پیشتر خبر اعدام محمد قبادلو، در این روز منتشر شده بود. با این حساب صبح امروز دست‌کم دو زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند.
فرهاد سلیمی

سازمان حقوق بشر ایران بار دیگر اعدام زندانیان سیاسی را در ایران محکوم کرده و خواهان واکنش درخور جامعه بین الملل برای متوقف کردن ماشین اعدام جمهوری اسلامی است.

محمود امیری‌مقدم، مدیر این سازمان گفت: «اعدام فرهاد سلیمی، همچون محمد قبادلو، مصداق قتل فراقضایی است و علی خامنه‌ای و مسئولان قضاییه نظام فاسد جمهوری‌اسلامی باید در قبال این جنایت پاسخگو باشند. ما از مردم و جامعه جهانی می‌خواهیم که با اعتراض و واکنش مناسب هزینه این قتل‌های فراقضایی را برای حکومت بالا ببرند».

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح امروز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه، حکم اعدام فرهاد سلیمی، زندانی سیاسی اهل‌سنت کرد در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. او در حالی به‌دار آویخته شد که در اعتراض به اعدام اخیر دو هم‌پرونده خود، در اعتصاب غذا بود.

فرهاد سلیمی در یک پرونده مشترک به همراه انور خضری، داوود عبداللهی، ایوب کریمی، خسرو بشارت، کامران شیخه و قاسم آبسته در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و براساس اعترافات تحت شکنجه و بدون برخورداری از دادرسی عادلانه به اعدام محکوم شدند.

پیشتر خبر اعدام محمد قبادلو در روز جاری در قزل‌حصار منتشر شده بود. با این حساب شمار اعدام‌های صبح امروز در قزل‌حصار به دوتن افزایش یافت.

فرهاد سلیمی به  اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق «اقدام مسلحانه و عضویت در یک گروه سلفی جهادی» به اعدام محکوم شده بود. یکی از اتهامات این هفت نفر قتل یک روحانی اهل‌سنت به نام ماموستا عبدالرحیم تینا بود.

پیشتر سه‌ تن از متهمان این پرونده به‌نام‌های قاسم آبسته، ایوب کریمی و داوود عبداللهی به‌ترتیب در تاریخ ۱۴ آبان، ۸ آذر و ۱۲ دی ماه سال جاری اعدام شده بودند.

در ۲۳ روز نخست سال جدید میلادی جمهوری اسلامی دستکم ۵۱ نفر را در ایران اعدام کرده‌است.

تصویر زیر متعلق به فرهاد سلیمی است:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)