روزنامه عصر ایران که در تهران منتشر می شود در شماره روز ۲۴ دیماه خود گزارشی دارد از رقم بسیار بالای مهاجرت پزشکان و پرستاران از ایران. در گزارش این روزنامه از قول یحیی ابراهیمی نمایندهو عو کمسیون بهداشت مجلس اسلامی آمده است: « میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا علیرغم محدودیت‌های سفر دو برابر شده است. این عدد چیزی در حدود ۶ تا ۱۰ هزار پزشک در حوزه های مختلف عمومی، متخصص و جدیدا فوق تخصص متغیر است.

این رقم شامل اساتید و پزشکان و پرستاران و سایر حوزه های زیر مجموعه پزشکی نیز می شود.» در همین رابطه “رصدخانه مهاجرت ایران” گزارش می دهد که آمار مهاجرت ایرانی ها نشان دهنده مهاجرت ۶۵ هزار نفر در هر سال از ایران است. طبق آمار ارائه شده توسط روزنامه فرهیختگان در سال ۱۴۰۲ دو هزار و سیصد پزشک متخصص و ۴۲۰۰ پزشک عمومی از ایران خارج شده‌اند که ۳۰ درصد از متوسط ورودی پزشک به بازار کار در ایران بیشتر است.

ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی یکی از کانون های مهاجر خیز جهان است. اگر چه هنوز اکثریت مهاجرت کنندگان از ایران را پناهندگان سیاسی، جوانان بیکار جویای کار تشکیل می دهند، اما اینک حتی مقامات رژیم از بحران مهاجرت پزشکان ، پرستاران ، روزنامه نگاران و هنرمندان ، ورزشکاران ، فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌ها و حتی صاحبان سرمایه  سخن می گویند .

مهاجران و پناهندگان سیاسی از استبداد، سرکوب، تبعیض، فقدان شرایط انسانی زندگی،در جستجوی امنیت و شرایط بهتر زندگی برای خود و خانواده هایشان ایران را ترک می کنند. خارج شدن از کشور از کانال های غیر رسمی امر بسیار دشواری است. بیشتر آنها هست و نیست خود را می فروشند تا هزینه فرار و خارج شدن از کشور را تامین کنند و صدها هزار نفر از این جمعیت مهاجر در کشورهای همسایه ایران از جمله در ترکیه ، عراق ، گرجستان، هندوستان، پاکستان و حتی افغانستان در شرایط بسیار دشواری منتظر رفتن به کشورهای غربی هستند.

تعدادی از این مهاجران و پناهندگان متاسفانه به مقصد نخواهند رسید و با مرگ در دریاها ، در زیر ماشین های سنگینی که مخفی شده و حتی در یخچالها حمل مواد غذایی و یا در دشت‌ها و جنگل ها جان می‌دهند.

اما بخشی از جمعیت مهاجر ایران نیروی تحصیل کرده و متخصص هستند، که اصطلاحا به فرار مغزها و نخبگان رشته های مختلف مشهور هستند. تنها در کشور امریکا بیش از نه هزار پزشک ایرانی مشغول بکار هستند ، تعداد متخصصین رشته های دیگر به بیش از یک ملیون نفر تخمین زده می شود. اینک کمتر دانشگاهی در جهان است که استادان ایرانی در آن تدریس نکنند. هزاران پزشک و متخصص ، هزاران روزنامه نگار ، نویسنده ، فیلمساز، پرستار، دانشمندان عرصه های مختلف علوم ، دانشجویان ممتاز در طی این سالها مجبور به مهاجرت از ایران شده اند.

در شرایطی که بیمارستان‌ها در داخل ایران با کمبود کادر متخصص  روبرو است، کیفیت و سطح آموزش در مراکز آموزشی سقوط کرده، محیط زیست به کارشناس و متخصص احتیاج فوری دارد، مهاجرت روز افزون این نیروهای تحصیل کرده هزینه سنگینی را بر مردم ایران تحمیل می‌کند . رژیم نه تنها در صدد کاهش مهاجرت تحصیل کردگان از ایران نیست بلکهعملا راه آنرا هموار می کند.

نیم ملیون آخوند و طلبه مفتخور و مرتجع، حاکمان دزد و فاسد، اراذل و اوباش اسلامی کشور را ملک شخصی خود می دانند  کشور ایران به مردم تعلق دارد و اگر قرار است کسی از کشور برود این یکی – دو ملیون دزد و جانی هستند که دستشان بخون مردم آلوده و ثروت و سامان کشور را تاراج کرده اند.

رژیم اسلامی ایران را به جهنمی واقعی برای بخش بزرگی از جمعیت ایران تبدیل کرده است . رشد روز افزون مهاجرت ناشی از ورشکستگی سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی مدل حکومت اسلامی در ایران است .

با سرنگونی این حکومت مرتجع ملیونها مهاجر که بدلایل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ناچار به مهاجرت شده اند با تجارب وسیع و امکانات گسترده ای که بدست آورده اند می توانند در بازسازی کشور وبنیاد نهادن نظامی آزاد و برابر و مرفه آینده، نقش جدی و موثری داشته باشند.

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)