در یک سالگی انقلاب ژن ژیان ئازادی، در شرق کوردستان و ایران، بار دیگر در تهران، دختر جوان دیگری در روز ۹ مهر ۱۴۰۲ مورد یورش نیروهای  رژیم پیرسالار ایران مورد هدف قرار می‌گیرد. دختری که نامش آرمیتا گراوند بود، ۱۷ سال داشت  و پس از ۲۸ روز در کما، جان باخت. جان باختن آرمیتا گراوند، همچون ژینا امینی و شهدای دیگر انقلاب ژن ژیان ئازادی، قتل حکومتی است که نشان از ضعف، عجز و در عین حال سیاست مردگی رژیم فاشیست ایران دارد.

رژیمِ فاشیست ایران، بر پایه مردسالاری بنیاد نهاده شده است. مغزهای پوسیده و جنسیت گرای حاکمیت، در طی سال های اخیر و بویژه در یک سال گذشته، با حملات و تهاجمات شان علیه خلق ها در سراسر ایران، سیاست مردگی خود را نشان دادند. حاکمیتی که ضد زن  و جامعه ستیز بوده، رژیمی که تنها و تنها دیواری از مانع و سرکوب و تحقیر و سانسور را در مقابل جامعه بنا نهاده است و در برابر خواسته‌ها و مطالبات خلق‌ها، تنها پاسخش زندان، اعدام و قتل است. اما در مقابل تمام این حملات، تمام آحاد جامعه، بویژه زنان و جوانان هیچ گاه سکوت نکرده‌اند. آنان به خوبی نشان داده‌اند که این رژیم هیچ مشروعیتی ندارد. زیرا که رژیمی ضد زن همچون رژیم ایران، نه تنها نمی‌تواند به مطالبات زنان پاسخ دهد، بلکه برای سرکوب شان از هر راهکاری استفاده می‌نماید. به هراندازه که مبارزات زنان گسترش پیدا می‌کرد، رژیم به شیوه‌های مختلف در پی انتقام بود. آمار خودکشی در طول هفته‌های اخیر و قتل حکومتی آرمیتا نمونه‌ی بارز این تهاجمات بود. رژیم در صدد است با افزایش خشونت، تحت عناوین و القاب مختلف و در عین حال سانسور جنایاتش، وضعیت را به روزهای قبل از انقلاب ژن ژیان ئازادی برگرداند و خود را مسلط و پرتوان نشان دهد. این درحالی است که ضعف و ناتوانی رژیم در برابر مطالبات زنان و جوانان، بخوبی بر همگان آشکار و هویداست.

از همینرو ما، جامعه‌ی زنان آزاد شرق کوردستان «کژار»، قتل حکومتی آرمیتا گراوند را به شدت محکوم می‌نماییم و از جامعه‌ی آزادیخواه ایران می خواهیم در برابر این جنایت سکوت نکنند. مطالبات خلق‌ها به پیشاهنگی زنان و جوانان بار دیگر نشان داد، تا زمانی که زنان آزاد نگردند، جامعه آزاد نخواهد گشت. در همین راستا تداوم مبارزات، راه بر سر نظام دیکتاتور ایران می‌بندد و راه رسیدن به آزادی را هموار می‌سازد.

جامعه‌ی زنان آزاد شرق کوردستان -کژار

۲۹/۱۰/۲۰۲۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)