جامعه و خلق‌ها در برابر ظلم و ستم و قتل‌های حکومتی اعلام موضع کنند

یکشنبه, 7ام آبان, 1402

منبع این مطلب سایت حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک )

نویسنده مطلب: حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک )
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

بیانیه ی پژاک

به افکار عمومی!

«آرمیتا گراوند» دختر جوان که در بامداد روز ۹ مهرماه مورد یورش نیروهای حکومت فاشیست ایران قرارگرفت، پس از ۲۸ روز امروز ۶ آبانماه درگذشت.  اخذ تدابیر و جو امنیتی شدید توسط نهادهای دولتی در راستای منع خبررسانی عمق این جنایت و سرپوش گذاشتن بر آن انجام گرفت. «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» این جنایت را نیز قتل حکومتی می‌داند و بشدت محکوم می‌کند.

قتل حکومتی آرمیتا همانند قتل ژینا امینی اثباتگر واکنش بی‌رحمانه حاکمیت فاشیستی ایران به نسل‌های نو جامعه است که فرسنگ‌ها با هویت و فرهنگ و ذهنیت رژیم فاصله دارند. نسل نو خصوصا دختران و زنان مشروعیت را از حاکمیت ظالم سلب نموده‌اند ولی رژیم با قتل و سرکوب پاسخ آنها را می‌دهد. پس از قتل حکومتی ظالمانه ژینا امینی، صدها زن بدست این نظام زن‌کُش به قتل رسیده‌اند. واکنش به جنبش انقلابی «ژن،‌ ژیان، آزادی» از طریق قتل حکومتی آن هم به این دلیل اصلی که موجب تغییر ذهنیت در جامعه شده، یک برخورد ضدانسانی از جانب رژیم می‌باشد. بی‌شک همه جامعه خاصه اقشار معترض و مخالف و بخصوص زنان بخاطر شقاوت و بی‌رحمی نظام فاسد ایران در معرض خطر قراردارند. برخورد قهرآمیز با هدف حذف فیزیکی نشانگر اوج‌گیری فاشیسم و فساد در نظام حاکم و خطرناک‌ترشدن است.

وقتی حاکمیت مستبد با گلوله و زندان و شکنجه و اعدام به جامعه معترض و تحولخواه پاسخ می‌دهد، لازم است تمامی اقشار و توده‌ها و طبقات جامعه اعلام موضع قاطعانه کنند اگرنه استبداد، بحران و ظلم، وضعیت را بدتر و مخاطره‌آمیزتر می‌سازد. قطعا موضع‌گیری جامعه در قبال این قتل‌های ضدانسانی و بی‌رحمانه یک حق دمکراتیک و ضروری است. جامعه با اعلام موضع جدی می‌تواند از خود خصوصا زنان دفاع نماید.

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) باردیگر قتل ظالمانه و ضدبشری «آرمیتا گراوند» بدست حاکمیت فاشیست ایران را محکوم می‌نماید و از آحاد جامعه و خلقها دعوت بعمل می‌آورد که برای متوقف ساختن ظلم و ستم و پایان‌دادن به قتل‌های حکومتی علیه زنان، مبارزات آزادیخواهانه خویش را ارتقاء دهند. وظیفه تمامی روشنفکران، رسانه‌ها و زنان و جوانان است که با فعالیت‌های بی‌شائبه خویش جلوی این ستمگری را سد کنند و زمینه رهایی خلق‌ها و تحقق آزادی و دمکراسی را هموار گردانند. تنها راه جلوگیری از قتل آرمیتاها، تحقق آزادی همه جامعه خصوصا تمامی زنان است.

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)

۶ آبان ۱۴۰۲ – ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: اجتماعی, اقتصادی, اقلیتها, اندیشه, ایران, ایران و جوانانش, با همسایگان, بین‌الملل, تاریخ, جامعه مدنی, حقوق بشر, دانشجویان, زنان, سرزمین عجایب, سرگرمی, سیاسی, سینما و تئاتر, صدای زندانی, علمی, فرهنگ, فنآوری و اینترنت, محیط زیست, موسیقی, میراث فرهنگی, هنر, ورزشی, کارگری, کوییر

برچسب‌ها: | | |

فعال مدنی و جویای حقیقت

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.