نیروی دریایی یونان و قبرس در آب های بین المللی و نزدیک آب های منطقه‌ای سوریه و لبنان، کشتی حامل سلاح و افراد برای تروریست‌ها در سوریه را توقیف کرد.

خبرگزاری “الشرق الجدید” به نقل از منابع اروپایی اعلام کرد که دستگاههای اطلاعاتی بین المللی در مصر و لیبی از حرکت کشتی مذکور به سوی سواحل سوریه با هدف خالی کردن بار در منطقه “الحمیدیه” طرطوس خبر داده بودند.
به گفته این منابع، کشتی مذکور در طول دو ماه گذشته تحت نظر بود؛ قرار بود این کشتی محموله سلاح خود را در منطقه ای به نامه “الحمیدیه طرطوس” تخلیه کند ولی در پایگاه دریایی “رودس” توقیف شد. پس از بازرسی اولیه مشخص شد که این کشتی حامل انواع سلاح و ۲۸۰ نفر لیبیایی و مصری بود.

به دنبال بازرسی از کشتی مذکور مقادیر فراوانی سلاح سبک و متوسط و مهمات “اس ۴″ و “اس ۵ مایع” مصادره گردید. همچنین ۲۸۰ نفر از اتباع مصر و لیبی که سرنشین کشتی مذکور بودند دستگیر شدند. به دنبال پهلو گرفتن کشتی مذکور در جزیره رودس و بازرسی از آن مشخص گردید که این کشتی حامل محموله بزرگی سلاح برای تروریست ها است.
از این کشتی سلاح های زیر مصادره شده است:

۲۰ هزار قبضه سلاح کلاشنیکف.

هفت هزار قبضه سلاح ام ۶۰ و بی کی سی

۴۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره مختلف

۹۰۰ بشکه باروت

۱۵۰۰۰ قبضه موشک اسرائیلی لاو

شش هزار قبضه موشک ب ۷

هفتاد هزار موشک آر پی جی

هشتصد عدد جعبه مهمات ۶۲٫۷

سلاح خودکار ۷٫۱۲

۵۵۰۰ جعبه مهمات ۷٫۱۲

بیست قبضه سلاح ۲۰میلی متری

۹۴۰۰ جعبه مهمات ۲۰ میلی متری

۷۰۰ جعبه سام ۵

۸۰۰ جعبه مسلسل ساخت رژیم صهیونیستی موسوم به ”جلیل”

خمپاره انداز امریکایی بزرگ ۷۷ میلی متری

۲۲۰ خمپاره انداز کوچک و ۱۴۰۰۰ گلوله خمپاره

دوربین، خنجر، لباس و کفش نظامی در ۵ کانتیتر ۴۰ فوتی

رایانه و گوشی های تلفن همراه در دو کانتینر ۲۰ فوتی

۱۲۰ فروند قایق پلاستیکی ۸ متری

– See more at: http://fa.alalam.ir/news/1532991#sthash.FCmjSH24.dpuf

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com