قتل های زنجیره ای جدید به فتوای محافل نزدیک به خامنه ای و با اجرای سازمان های اطلاعاتی: داریوش مهر جویی

قتل های زنجیره ای جدید به فتوای محافل نزدیک به خامنه ای و با اجرای سازمان های اطلاعاتی: داریوش مهر جویی

قتل‌های زنجیره‌ای، به کشتار برخی از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعیِ منتقد نظام جمهوری اسلامی در دههٔ هفتاد خورشیدی، در داخل و خارج از ایران، گفته می‌شود که به گفتهٔ برخی از منابع، با فتوای برخی از روحانیون بلندپایه و به دست پرسنل وزارت اطلاعات در زمان وزارت علی فلاحیان (وزیر اطلاعات دوران ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی) و قربانعلی دری نجف‌آبادی (اولین وزیر اطلاعات در دولت محمد خاتمی) انجام شد. این قتل‌ها از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۷ ادامه داشتند.

وزارت اطلاعات، طی اطلاعیه ای، عوامل قتل‌ها را شماری از پرسنل وزارت اطلاعات یعنی همکاران کج‌اندیش و خودسر-که آلت دست عوامل پنهان و مطامع بیگانگان شده‌اند-نامید. محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت، تیمی خارج از وزارت اطلاعات و بدون حضور وزیر وقت را مسئول رسیدگی به پرونده کرد. این تیم پس از یک ماه تحقیق، دست داشتن مقامات بلند پایهٔ وزارت اطلاعات در قتل‌ها را اعلام و عوامل را دستگیر کرد. دری نجف‌آبادی وزیر وقت اطلاعات، بلافاصله توسط خاتمی برکنار و علی یونسی جایگزین وی شد.

داریوش مهر جویی ۸۴ ساله کارگردان برجسته معترض سینمایی به همراه همسرش نیز به شیوه قتل های زنجیره ای شب گذشته کشته شد.

سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار داشت: شب گذشته خبر قتل داریوش مهرجویی (کارگردان سینما و تلویزیون) و همسرش در ویلای شخصی واقع در زیبادشت مشکین دشت توسط دخترشان به پلیس گزارش شد.
داریوش مهرجویی (۱۷ آذر ۱۳۱۸ – ۲۲ مهر ۱۴۰۲) فیلم‌ساز و نویسندهٔ ایرانی بود. او یکی از فیلم‌سازان برجستهٔ ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود. مهرجویی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. در ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزهٔ شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) آمریکا بود.
با حضور پلیس در صحنه مشخص شد قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس صورت گرفته است.
سردار هداوند از حضور تیم‌های تخصصی برای بررسی جزئیات این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع تحت پیگیری قرار دارد.
گفتنی است داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های معروف سینمای ایران است که ساخت فیلم‌هایی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را در کارنامه خود دارد.

او به احتمال زیاد مانند قتل های زنجیره ای دهه هفتاد به فتوای محافل نزدیک به خامنه ای و با اجرای سازمان های اطلاعات به قتل رسیده است!

این محافل در سالهای اخیر به همان شیوه قتل های زنجیره ای، سید احمد خمینی (سیانور در کفش) و آیت الله رفسنجانی (خفه کردن در استخر) و آیت الله لاهوتی (خوراندن سم)، سعید امامی (خوراندن واجبی در زندان) را به قتل رساندند!

حال پرسش از مسلمانان و اسلامگرایان اینست که آیا شما ها از بین بردن مخالفین را با این شیوه های وحشیانه ای که آیت الله خامنه ای انجام میدهید، موافقید یا نه؟ و چرا؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)