به افکار عمومی،

اخیرا تصویری از آزار رساندن به یک فرد افغان در فضای مجازی پخش شده که وجدان انسان‌ها را به درد آورده است. افراد بسیاری بویژه از میان خلق کرد در برابر این تصویر موضع‌گیری کرده و صراحتا در مقابل «تندروی» و «فاشیسم» اعلام موضع کرده و آن را «در هر جایی» محکوم نموده‌اند. این اعتراض‌ها در برابر این عمل ناانسانی، صدای واقعی وجدان جمعی بوده و نماینده‌ی فرهنگ انسانی کردستان هستند. علی‌رغم پرس‌وجوی ما نه مکان و نه زمان تصویر مزبور تأیید نگشتند اما نفس تهیه‌ی این تصویر اقدامی شنیع بوده و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. ضمن محکوم کردن این عمل ناانسانی اعلام می‌داریم که به هیچ وجه قبول نخواهیم کرد که چهره‌ی انسانی جامعه‌ی کردی مخدوش گردد. جامعه‌ی کرد جامعه‌ای با فرهنگ انسانی عمیق است و با تکیه بر همین فرهنگ توانسته به طلایه‌دار مطالبات مردمی و انقلاب در ایران تبدیل گردد. اگر کسانی از میان همین جامعه آگاهانه و یا ناآگاهانه چهره‌ی جامعه‌مان را مخدوش نمایند، قطعا با موضع مردم ما روبرو خواهند شد. اقشار مختلف مردم با دیدن این تصاویر دل‌شان به درد آمده و یکصدا آن را محکوم کردند. این امر مایه‌ی مسرت بسیاری است و نشان می‌دهد که جامعه‌ی ما بر حفظ خط‌مشی انسانی خویش مصر می‌باشد و جایی که احساس کند، اصول انسانی آن پایمال می‌شود، بلافاصله واکنش نشان می‌دهد.

سازمان ما نیز با پارادایم آزادی‌خواهی خویش که معتقد به لزوم تقویت بافت‌های اخلاقی-سیاسی جامعه می‌باشد، اعلام می‌داریم که هرگونه رفتار و برخورد تندروانه و فاشیتی خارج از اخلاق جامعه‌ی ماست و آن را محکوم می‌کنیم. انسانیت سرلوحه‌ی زندگی ماست، هر عمل غیرانسانی از هر کسی و هر گروهی سر بزند، ناشایست محسوب گردیده و باید محکوم گردد. همچنین در فضایی که خلق کرد و کردستان بعنوان فاکتور مهم مطالبات انسانی در سرتاسر ایران شناخته شده و انقلابی را رقم زدند که پایه‌های فاشیسم را به لرزه درآوردند، جای گمان بسیاری است که این اقدامات در جهت مخدوش نمودن چهره‌ی کردستان باشد. کردستان اکنون تصویر سربلند و آزادی‌خواه و دموکراتیک خویش را به تمامی جهانیان نشان داده و در مبارزه با فاشیسم‌های مختلف منطقه و جنگ بر ضد سیاهی داعش درواقع به مدافع انسانیت در راه تمامی جهان تبدیل شده است. با چنین اقداماتی سعی دارند تا این چهره‌ی کرد و کردستان را مخدوش نمایند. البته که به گل چهره‌ی خورشید نتوان اندود! اگر افرادی ناآگاهانه با اقدامات خویش مسبب این امر شده‌اند، قطعا قابل قبول نبوده و با موضع خلق ما و سازمان مان مواجه خواهند شد. اگر به آلت دست رژیم تبدیل شده باشند که وضعیت مشخص بوده و همچون بخشی از دستگاه دشمنی با خلق‌مان محسوب خواهند گشت. مهم این است که جامعه‌ی ما و افراد آگاه آن نشان دادند که چنین اعمالی را برنخواهند تافت و اجازه نخواهند داد همچون رفتاری منسوب به جامعه‌شان شناخته شود.

مجددا این اقدام شنیع را محکوم کرده و از خلق‌مان نیز می‌خواهیم که اکنون که کردستان به گذرگاهی برای تردد اعضای جامعه‌ی افغان تبدیل شده‌، چهره‌ی واقعی جامعه‌ی ما را به آنان نشان داده و علاوه بر داشتن موضعی انسانی در برابر این اقدام، با آگاهی‌سازی و مورد بحث قرار دادن کافی آن به مخالفت با آن بپردازند. ما بر اخلاق و خط انسانی خویش همچنان مصر خواهیم بود.

۱۲ مهر ۱۴۰۲ (۰۴ سپتامبر ۲۰۲۳)

جامعه‌ی دموکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)