چند هفته‌ای است که کمپینی با نام «گفت‌وگو درباره انرژی هسته‌ای» آغاز به کار کرده است. این کمپین، به ابتکار عمل «مرکز حامیان حقوق بشر» و با همراهی جمعی از حقوق‌دان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی- سیاسی ایرانی با هدف آگاهی‌بخشی و فراهم‌سازی صدایی در کنار صداها و مواضع رسمی دولت، در قبال برنامه اتمی ایران است.

این کمپین در پی آن است با پیش کشیدن پرسش‌هایی از این دست که انرژی هسته‌ای چقدر برای ایران توجیه اقتصادی دارد؟ انرژی‌های جایگزین، همچون انرژی خورشیدی، بادی و… در کشور چهار فصلی به مانند ایران، آیا نمی‌تواند جایگزین انرژی هسته‌ای شود؟ مردم ایران را نسبت به برنامه اتمی کشور و مسائل زیست محیطی حساس کند.

به بهانه آغاز به کار این کمپین، با محمد اولیایی‌فر، حقوق‌دان و سخنگوی تریبون وکلای مرکز حامیان حقوق بشر، که از نزدیک با این کمپین کار می‌کند گفت‌وگویی انجام داده‌ایم .

فایل صوتی را بشنوید:

دانلود مستقیم فایل

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com