گروهی از فعالان کُرد اقدام به راه اندازی کمپینی اینترنتی کرده‌اند با نام «هزار کامنت علیه اعدام» و از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک خواسته‌اند مخالفت خود را با مجازت اعدام را به صورت کامنت در صفحات فیس‌بوک مسوولان جمهوری اسلامی اعلام کنند. کامنت‌هایی که با تعداد زیاد خود نظر ناظران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند. فعالان کمپین هزار کامنت علیه اعدام در بیانیه آغاز به کار خود، هدف از این اقدام را مخالفت با مجازات اعدام از طریق کامنت‌گذاری در صفحات فیسبوکی مسوولان بلندپایە‌ی جمهوری اسلامی، به ویژە صفحات رئیس جمهور، حسن روحانی و وزیر امورخارجە، محمد جواد ظریف، اعلام کرده‌اند.

بنیان گذاران این کمپین گفته‌اند کامنت‌ها بە طور پیاپی و بدون توجە بە ارتباط موضوعی زیر هر پست جدیدی کە توسط آنها در فیس‌بوک قرار می‌گیرد نوشتە خواهد شد. آنطور که اعلام شده تلاش این کمپین بر این است تا با جلب نظر کاربران فیس بوک تعداد کامنت‌ها در هر پست را بە هزار برساند. بر اساس فراخوان این کمپین قرار است کاربران کامنت‌های خود را به زبان های انگلیسی و فارسی بنویسند.

از مشخصه‌های جالب این کمپین این است که زمین نبرد را به صورت فعالانه‌ای به صفحه‌ی مسوولان جمهوری اسلامی برده است، در برابر استفاده از صفحه‌ی خود فعالین یا صفحه‌های ثالث که عمدتا موضع بی‌تفاوتی را از سوی مسوولین جمهوری اسلامی در پی دارد. این تاکتیک ضمن استفاده کامل‌تر و بهینه‌تر از حضور مسوولان جمهوری اسلامی در فیس‌بوک هزینه‌ی اداره‌ی این صفحات را برای این مسوولین بالا می‌برد. دو برخورد ممکن، اجازه به حضور این کامنت‌ها و حذف این کامنت‌ها هر دو هزینه‌ی حضور مسوولین جمهوری اسلامی در فیس‌بوک را به طرز چشمگیری بالا می‌برد.

حبیب‌الله گلپری پور و رضا اسماعیلی دو زندانی سیاسی کرد که به اتهام عضویت در پژاک، حزب حیات آزاد کردستان به اعدام محکوم شده بودند روز شنبه، ۴ آبا‌نماه به ترتیب در زندان‌های ارومیه و سلماس به دار آویخته شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com