بحث انتقال آب رود کارون به برخی از استان های کم آب دیگر، مدتهاست که اعتراض مردم و برخی مسولان در اهواز را در پی داشته است. روز جمعه ۱۰ آبان، سومین زنجیره انسانی در کنار رود کارون تشکیل شد. این در حالی است که در هفته پیش از آن، در روز پنج شنبه ۲ آبان دومین زنجیره انسانی، و در روز چهارشنبه ۲۴ مهر نیز اولین زنجیره انسانی برای دفاع از کارون ،در اطراف رود کارون در اهواز تشکیل شده است. اما  متاسفانه بحران‌های زیست‌ محیطی در مناطق غیر فارس یا اقلیت نشین ایران، معمولاً یک مسئله صرفاً محیط زیستی نیست و به سرعت ابعاد سیاسی- اجتماعی پیدا می‌کند.

چندی پیش بهنام دارایی زاده از رادیو زمانه، به بهانه حرکت های اعتراضی مردم منظقه و به راه افتادن چند کمپین برای نجات کارون، با  مهدی هاشمی فعال سیاسی عرب، مصاحبه ای انجام داده است.و از او درباره پیشینه طرح‌های انتقال آب و وضعیت کنونی کارون پرسیده‌ است.  فایل صوتی را  بشنوید.

در همین زمینه:

افزایش سرطان در بندر “نخل‌تقی”‌ بوشهر به دلیل آلودگی آب

بحران زیست محیطی در ایران: کسی از عمق فاجعه خبر ندارد

ده انتقاد به طرح انتقال آب کارون

شوری آب آبادان و خرمشهر از حد گذشت!

کم آبی و آلودگی رودخانه‌های خوزستان

«به جای انتقال آب رودخانه‌ها منابع آبی را مدیریت کنید»

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com