وقوع آتش‌سوزی و خاکسترشدن صدها هکتار از جنگل‌‌ها و مراتع مریوان یک فاجعه محیط‌زیستی تأسفبار است. لازم است خلقمان برای مهار آتش‌سوزی‌ها دست به دست هم بدهند و منتظر رژیم حاکم نمانند. حفاظت از زاگرس وظیفه تمامی آحاد خلقمان است.

هرساله در فصل تابستان صدها هکتار از جنگل‌ها و مراتع مریوان طعمه حریق می‌شود اما نهادهای حکومتی رژیم ایران با هدف نابودی بیشتر جنگل‌ها هیچگونه خدماتی ارایه نمی‌دهند. این عملکرد رژیم بصورت سیستماتیزه، برنامه‌ریزی‌شده و با اهدافی در پشت‌پرده، این فاجعه محیط‌زیستی را وسیله‌ و فرصتی برای نابودی محیط‌زیست کردستان و خلقمان می‌داند.

لازم است خلقمان منتظر نهادهای دولتی رژیم نمانند و با اتحاد و همیاری یکدیگر از گسترش آتش‌سوزی‌های نابودگر جلوگیری بعمل آورند. سازماندهی خلقی و مدیریت محلی آن بدون چشم‌داشت از دشمن راه صحیح برای حفظ محیط‌زیست زاگرس است. خلقمان در مریوان با وقوف بر مقاصد و اهداف رژیم و عوامل مزدور آن و نیز با اهمیت‌ وافر به حفظ محیط‌زیست حیات‌بخش هر ساله کارزارهای بزرگی با پیشتازی سازمان‌های مدنی محیط‌زیستی انجام داده است. ادامه‌دادن راه شریف‌ باجورها از وظایف جوانان غیرتمند است. امسال نیز لازم است با گسترش همیاری خلقمان از فجایع محیط‌زیستی خاصه آتش‌سوزی جنگل‌ها جلوگیری شود. مریوان از فرهنگ سازماندهی خلقی مداوم برخوردار بوده و با همگرایی و همیاری کارزارهای موفقیت‌آمیزی را به انجام خواهد رساند. حمایت از خلقمان در مریوان یک وظیفه همگانی خاصه حافظان و دوستداران محیط‌زیست است.

کمیته اکولوژی جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)

۲۲ ژوئیه ۲۰۲۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)