بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یورش  وحشیانه مرسلپور رئیس زندان  و چند نفر از همراهان وی به بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی بندرعباس و مورد توهین و فحاشی  قرار دادن زندانیان سیاسی این بند.

روز دوشنبه ۶ آبان ماه حوالی ۱۰ صبح مرسلپور رئیس زندان بندرعباس همراه با محرم علی براری،غلامعباس مشایخی،عبدالله موحد به صورت ناگهانی به  بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی بندر عباس یورش بردند.آنها با عربده کشی و بکار بردن الفاظ رکیک از جمله کثافت و حیوان و بعضی از کلمات که قابل ذکر نمی باشد مستقیما به زندانیان  محمد جعفر زاده،عبدالله رادبوی و احمد محمد چمردانی  حمله ور شدند.مرسلپور به یکی از زندانیان سیاسی که به علت کسالت در حال استراحت بود حمله ور شد و با کشیدن ملافه از روی او، اقدام به پاره کردن ملافه این زندانی سیاسی نمود.

سپس عبدالله موحد یکی از مسئولین ولی فقیه در زندان بندرعباس دستور داد که آنتن تلویزیونی که زندانیان با هزینه خود و موافقت مرسل پوررئیس زندان تهیه کرده بودند و فقط قادر به گرفتن کانالهای تلویزیونی دولتی در استان است را تخریب نماید.

مرسل پور رئیس زندان و سایر همراهانش که با اعتراض شدید زندانیان سیاسی نسبت به رفتارهای وحشیانه و توهین به آنها و سر زده وارد شدن به سلولها مواجه شده بود وحشت زده بند زندانیان را شتابان ترک کردند.

 

 

در پی آن دستور قطع تلفن بند که زندانیان فقط با خانواده های خود می توانند تماس بگیرند را صادر نمود و تلفن را قطع کردند.

غلامعباس مشایخی و جلیل مرسلپور برادر رئیس زندان بندر عباس از مسئولین زندان میناب بودند  به دلیل اخاذی و زور گیر از زندانیان بی دفاع آنها را به زندان بندرعباس منتقل کرده اند.غلامعباس مشایخی از شکنجه گران بی رحم در زندان میناب بود و زندانیان به او لقب خلخالی دوم نسبت داده بودند. این فرد با بکار گیری شکنجه های وحشیانه علیه زندانیان بی دفاع که تا به حال منجر به مرگ چند زندانی زیر شکنجه های  وی  شده است.که از جمله آنها زندانی گل محمد و زندانی هموطن کرد به نام محمد زینتی را می توان نام برد.

در بند زندانیان سیاسی زندان بندرعباس ۱۷ نفر نگهداری می شوند که نام های آنها به قرار زیر می باشد: ارژنگ داوودی، علی مرادی، احمد محمدی چمردانی، حسن جوانی ، محمد جعفرزاده، محسن آشیان، عبدالرئوف لشقرانی، فواد بالنده، منصور زراعت کار، باقر دهقانی، قادر انصاری ، عبدالله رادبوی، شاکر بدیعیان،اسد صلواتی وچنگیز قدم خیزی  تبعیدی از زندان مسجد سلیمان، و زندانی سیاسی موسی کریم زاده بیش از یک ماه است که به بند زندانیان عادی تبعید شده است و در شرایط غیر انسانی نگهداری می شود و مرسلپور از بازگشت این زندانی به بند زندانیان سیاسی ممانعت می کند.

لازم به ذکر است مرسلپور رئیس زندان بندرعباس  از بستگان قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس می باشد.بستگان سلیمانی اکثر از مسئولین زندانهای کشور هستند و مشغول شکنجه و جنایت علیه بشریت در زندانها می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران یورش وحشیانه به بند زندانیان سیاسی و مورد اهانت و بدرفتاری قرار دادن آنها را توسط مرسلپور رئیس زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۰۹ آبان۱۳۹۲ برابر با ۳۱  اکتبر۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

 

info@hrdai.net

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com