عبدالله نوری در دیدار با خانواده ی مهدی کروبی با تاکید بر اینکه کروبی، موسوی و بسیاری از دلسوزان، برای اینکه کشور و مردم دچار گرفتاری و مشکلات نشوند، هشدار می دادند، تصریح کرد: آزادی رهبران جنبش سبز و همه زندانیان سیاسی موجب افزایش اعتماد مردم و تقویت منافع ملی می گردد. آقای روحانی و دولت محترم فراموش نکنند که پایگاه رأی و بدنه ی اجتماعی حامی شان اغلب کسانی بودند که از بی قانونی و تضییع حقوق شهروندی و تنگ نظری ها به ستوه آمدند و با امید رهایی از این وضعیت راهی متفاوت را برگزیدند.

به گزارش کلمه، در ابتدای این دیدار که هفته ی پیش صورت گرفت، فاطمه کروبی و حسین کروبی با تاکید بر استقامت و روحیه ی بالا و امیدواری مهدی کروبی نسبت به آینده، از وضعیت سلامتی وی به ویژه بالا بودن غلظت خون وی، بسیار ابراز نگرانی کرده و فراهم شدن شرایطی برای انجام معاینات دقیق پزشکی و رسیدگی بیشتر و جدی تر به وضعیت سلامتی مهدی کروبی را خواستار شدند.

عبدالله نوری ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده مهدی کروبی گفت: “خانواده و فرزندان جناب آقای کروبی، جناب آقای موسوی و سایر زندانیان سیاسی در زمره ی بهترین و آزاده ترین خانواده های این سرزمین قرار می گیرند که هنوز پس از گذشت چهار سال تحمل انواع سختی ها، درد ها و ناملایمات، مدافع کشورشان هستند و برای سرافرازی و بهروزی مردم شان همه ی سختی ها و توهین ها را به جان خریده اند.”

عبدالله نوری در ادامه افزود: “حصر و حبس دوستان و خدمتگزاران صالح، صادق و دلسوز این کشور و یاران نزدیک حضرت امام بسیاری از مردم را متأثر و نگران کرده است و مع الاسف در چند سال گذشته سوءمدیریت بر سر کشور و منافع ملی آنی آورده است، که امروز از یک بحران بزرگ نام برده می شود. جناب آقای کروبی، جناب آقای مهندس موسوی و بسیاری از دلسوزان، برای اینکه کشور و مردم دچار این گرفتاری ها و مشکلات نشوند، هشدار می دادند.”

عبدالله نوری سپس با ابراز امیدواری نسبت به آینده گفت: “ان شاءالله با امید و نشاطی که با برگزاری انتخابات امسال ریاست جمهوری میان مردم ایجاد شده است و رویکرد و برنامه های مثبت دولت جناب آقای روحانی، با تدابیر و کار کارشناسی، مسائل و مشکلات کاهش یابد و شاهد آن باشیم که از بسیاری نیروهای دلسوز، خوش فکر و البته توانمندی که درسال های گذشته در زندان یا در محدودیت بوده اند پس از رفع محدودیت ها، جهت حل معضلات و کمک به آتیه ی کشور استفاده شود. معتقدم آزادی رهبران جنبش سبز، جناب آقای موسوی و جناب آقای کروبی و همچنین سرکار خانم رهنورد و همه زندانیان سیاسی موجب افزایش اعتماد میان مردم و حاکمیت، نزدیکی میان جریانات گوناگون سیاسی و تقویت منافع ملی می گردد.”

عبدالله نوری با اشاره به دیدار گذشته اش با فرزندان میرحسین موسوی عنوان کرد: “در دیداری با فرزندان ارجمند مهندس موسوی که پس از پیروزی آقای روحانی بود، عرض کردم که با توجه به پیروزی گفتمان اعتدال و اصلاحات و برای تسریع در حل بسیاری از مشکلات از جمله رفع حصر رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان بزرگوار، شورای عالی امنیت ملی با ترکیب جدید و همچنین برگزاری جلسات سران سه قوه با حضور جناب آقای هاشمی رفسنجانی، می توانند بسیار کارگشا باشند، مجددا بر این موضوع و این پیشنهاد تاکید می کنم، جناب آقای روحانی و دولت محترم فراموش نکنند که پایگاه رأی و بدنه ی اجتماعی حامی شان اغلب کسانی بودند که از بی قانونی و تضییع حقوق شهروندی و تنگ نظری ها به ستوه آمدند و با امید رهایی از این وضعیت راهی متفاوت را برگزیدند. معتقد هستم یکی از خواست های اکثریت مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، تغییر فضای امنیتی و احیای حقوق شهروندی و مدنی تک تک شهروندان از دولت تدبیر و امید بوده و هست. تمرکز دولت و جناب آقای روحانی بر مسائل بین المللی و اقتصادی که شاید بگونه ای با یکدیگر مرتبط هم هستند، مسئولین را از وضعیت سیاست داخلی و آزادی های سیاسی و حقوق شهروندی غافل نکند. تاکید آقای روحانی بر حقوقدان بودن شان و مجری قانون اساسی بودن، مسئولیت سنگینی را بر عهده ی شخص رئیس جمهور و دولت می گذارد و باید تلاش شان این باشد که راه را بر بی قانونی ها ببندند و فضای امنیتی آمیخته به تخریب و توهین و تهمت را برچینند و در برابر هرنوع بی قانونی و تضییع حقوق آحاد جامعه و قدرت طلبی و اقتدارگرایی اقلیتی شناخته شده بایستند، البته تمامی نیروهای توانمند، کاردان و شایسته باید در این راه سخت و پر فراز و نشیب شخص آقای دکتر روحانی و دولت ایشان را کمک کنند.”

عبدالله نوری در پایان سخنان اش آرزو کرد: “از خداوند متعال برای همه ی خدمتگزاران صادق مردم و کشور خصوصا عزیزان درحصر و زندان، آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم برای افزایش نشاط و امید در جامعه، شاهد آزادی این عزیزان باشیم.”

عبدالله نوری از فاطمه کروبی درخواست کرد سلام گرم وی را همراه با آرزوی سلامتی و طول عمر، به مهدی کروبی برساند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com