با وجود انبوهی اتهاماتی به پادشاه جوان “محمد بن سلمان” می زنند، اما حقایق و واقعیت هایی در چند سال اخیر حکمرانی پادشاه جوان مشاهده می شود که کمتر منتقد آزاده منصفی وا ندارد که به اصلاحات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی او اشاره نکند!

بنظرم اگر بن سلمان به همین روند اصلاحات هوشمندانه و عقلانی و تا حد زیاید اخلاقی و عادلانه اش ادام دهد، در آینده از او همانند ئنگ شیائوپینگ یاد خواهند کرد! تعجب می کنند چرا او را با دنگ شیائوپینگ مقایسه می کنم، مسئله این است پادشاهی در اوج قدرت است و توانایی خداگونه دارد به پند و نصایح نخبگان خرد و عقلای قوم گوش دهد و برخلاف مرتجعین مذهبی و سنتی و کهن پرستان، به تمدن جهانی سلام کند!، درک اینکه امروز یک تمدن جهانی است که مملو از مزایا و معایب است و دنبال انگاره های توهمی گفتگوی تمدن ها یا جنگ تمدن نرود و حقایق و واقعیت های زمینی توجه کرده و خودش اسیر توهمات مصنوعی فرقه گرایان مذهبی نرود کاری بس بزرگ است از یک حاکم کشور.

اگر محمد بن سلمان عمری طولانی کند و بر مستند قدرت بماند به قدر نیم قرن و همین رویه اصلاحات تمدن جهانی اش ادامه دهد، بنظرم کشور عربستان در زمانه ورود به قرن ۲۲ میلادی، یکی از ۵ ابرقدرت تمام عیار علمی و فرهنگی و تمدنی ونظامی و بویژه اقتصادی خواهد بود. احتمالا در سال ۲۱۰۰ میلادی عربستان با جمعیت بالغ بر یکصد میلیون نفر و با اقتصادی بیشتر ژاپن و یا آلمان خواهد بود و بعد از چین و امریکا و هند و اندونزی، پنجمین ابرقدرت تمام عیار جهان خواهد بود، هر چند در فاصله نزدیک و رقابت تنگاتنگ با برزیل و مکزیک (جمعیت ۳۰۰ مییلون نفر) و آفریقای جنوبی (با جمعیت ۲۵۰ میلیون نفر) در سال ۲۱۰۰ رقابت تماشایی ابرقدرت های نوظهور خواهند بود و اگر ایران تحت همین حاکمیت فعلی پان اسلامی آخوندیستی باشد در سال ۲۱۰۰ در قعر جدول کشورهای مفلوک خواهد بود (با جمعیت ۶۰ میلیون نفر که اکثریتشان پیران و کار افتاده و بیمارن جسمی وروحی تشکیل خواهند داد!)، خطر نابودی نسلی ایران جدی است و اگر امروز تغییر انقلابی حکمرانی در ایران صورت نگیرد، روزگار شوم و وحشتانک فلاکت باری در انتظار باقی ایران خواهد بود در سال ۲۱۰۰

اما محمد بن سلمان (خواسته یا ناخواسته و دانسته یا نداسته) خدمت بزرگی در حق اسلام و بویژه وهابیت کرد، با جدایی دین از سیاست (سکولاریسم) عملا روندی که در ایران شتابان دارد ادامه می یابد در عربستان متوقف شد، روند دین گریزی و ناپیور شدن اکثریت مردم از دین اسلام، کاری جمهوری اسلامی توانست بکند! جمهوری اسلامی چنان ضربه به اسلام در ایران زد که ۱۴۰۰ سال دشمنان اسلام نتوانستند بزنند! محمد بن سلمان جلوی روند اسلام گریزی در عربستان گرفت با سکولاریسم غیر رسمی و غیرعلنی دنبال می کند.

احتمالا در سال ۲۱۰۰ همزمان سکولارها و مذهبی اسلام گرا بن سلمان دعا می کنند که چه اصلاحات بزرگی به راه انداخت و موجب نجات عربستان از انحطاط ملی شد و بن سلمان قهرمان تبدیل عربستان به ابرقدرت جهانی خواهند ستود!

مانورهای هوشمندانه فوق العاده ای بن سلمان در توازن سیاسی انجام داد و استقلال سیاسی نشان داد درسی است برای همه حاکمان کشورهای در حال توسعه، درسی امثال پان اسلامیست های ج.ا نگرفتند و همچنان دنبال انگاره های متحجرانه آخوندیستی هستند.

احتمالا خییل خواهند گفت فلانی باز دارد غلو می کند! چرا که من اعداد و آمار تخمینی ارائه می دهم باورش سخت استریال اما این تخمین ها با احتیاط گفته می شود و روند تحیلی مرا به این اعداد پیش بینی می رساند.

بن سلمان نمونه بارز یک پادشاه شجاع در بزنگاه تاریخی است همچون رهبر بزرگی چین نویم یعنی دنگ شیائوپینگ، هر دو در بزنگاه تاریخی به درک مهمی رسیدند و تصمی شجاعانه ای گرفتند و سرنوشت ملت های خود از سقوط به انحطاط نجات داده و به عظمن رساندند ( با شاره به نمایشنامه عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی اثر برتولت برشت)، بن سلمان اثبات دارد می کند برخلاف خودباختگانی در ایران، بهانه می آورند کشور بیابانی و فلاتی ایران جای سکونت نیست، بن سلمان اثبات می کند عربستان که ب مراتب وضع جغرافییا طبیعی اش نامساعدتر از ایران است می تواند ادامه حیات بشر دهد و بلکه به کشوری یکصد میلیون نفری بشود و ابرقدرت تمام عیار جهانی در سال ۲۱۰۰ میلادی.

بن سلمان جواب کوبنده بر اذهان حقیرپنداری است که ایران کشور محتوم به نابودی می دانند! البته اگر چننی حکومت فعلی ادامه یابد قطعا محتوم به ناوبدی خواهد بود.

کشور عربستان با وسعت بیش از دو میلیون کیلومتر مربع و غنی از منابع زیرزمین و گلی میان دو دریا (دریا سرخ و دریا عرب) در یک شرایط ممتاز ژئوپلتیک و ژئواکونومی قرا دارد و فقط یک حکومت (پادشاهی) ملی گرا کم داشت و گویا اتفقات جمع شده که عربستان به پرواز درآورد به سمت جهش های خیره کننده تمدنی جهانی و تبدیل عربستان به یکی از علمی ترین و مرفه ترین با کمترین و حتی بدون فقیر، هر گاه ملت و حاکمیتی به نتیجه برسند دشمن واقعی و حقیقی شان فقر است و نه کشورها و نؤادها اقوام و ایدئلوؤی ها رقیب، خواهند توانست بر هر دشمن موقتی پیروز شده و یا آنها تبدیل به دوست کنند.

تبدیل دشمنان عربستان به دوستان از کارهای رازشمند پادشاه جوان است. کاری آخوندیست ها در ایران در نهایت بی عرضگی و بی لیاقتی ناتوان هستند و آن قدر بد و با تاخیر تصمیم می گیرند که فرصت ها تبدیل به تهدید برای کشور و ملت ایران می شود!

ظرافت و هوشمندی بن سلمان جاری کردن آب حیات سکولاری در عربستان و آزاد کردن ملت از بندهای متحجرانه د رنهایت می تواند مردم عربستان تبدیل به یکی از پیشرو ترین و مترقی ترین فرهنگ ها در تمدن جهانی قرن ۲۲ خواهد بود.

 

بی عدالتی جنسی و توهم رویای آزادی، فصل مشترک تئوکراسی و ماتریالیستی

 

 

 

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/351017

 

دشمن تمام ملت ها فقر است نه امریکا

حسن اشکوری: خوانش وارونه تاریخ اسلام، پاسخی به عطاءالله مهاجرانی

https://news.gooya.com/2023/06/post-76768.php

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب متعددی درباره این مسائل و راه حل های پیشنهادی در ارسال های قبلی لینک هایش موجود است.

 

 

 

 

 

 

 

مطالعه لینک های زیر توصیه اکید برای روشن گری

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/ashmagvol

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)