لادن برومند، فعال حقوق بشر و از مدیران بنیاد عبدالرحمن برومند، در حاشیه تجمع ایرانیانِ ساکن آمریکا که در اعتراض به جنایات حکومت ایران در پایتخت آمریکا برگزار شده بود، در پاسخ به این پرسش که موسسات و سازمان‌های مخالف مجازات اعدام، در واکنش به صدور و اجرای احکام اعدام توسط حکومت جمهوری اسلامی در ایران، چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند؟ به «برنامه اعدام بس است» گفت:
اعدام بس است- برنامه ۱۹۰« سازمان‌های حقوق بشریِ مخالف اعدام، با فعالیت خود از یک‌طرف، عدم کارآیی مجازات اعدام برای جلوگیری از بروز جرم و جنایت را نشان می‌دهند و از طرف دیگر، سوء استفاده حکومت‌های دیکتاتوری نظیر حکومت ایران، از مجازات غیر انسانیِ اعدام، برای نیل به اهداف خود را برای افکار عمومی آشکار می‌کنند».

به‌گفته او، این نهادهای حقوق بشری، با آگاهی بخشی، افکار عمومی را بر ضدیت با مجازات اعدام سوق خواهند داد.

لادن برومند، همچنین در ارتباط با دولت‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره هستند و گاه به خواست‌های این حکومت تمکین می‌کنند، گفت:

«سازمان‌های حقوق بشری، می‌توانند این مسأله را اثبات کنند که هربار که دولت‌های غربی با زیر پا گذاشتن اصول دموکراسی، با حکومت‌های توتالیتر مانند جمهوری اسلامی معامله کنند، باعث افزایش خشونت دولتی علیه مردم خواهند شد».

به‌گفته این فعال حقوق بشر، سازمان‌های حقوق بشری، از این طریق می‌توانند دولت‌های غربی را در بین افکار عمومیِ کشورهای خود شرمسار کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)