از شروع جنبش مهسا، آقای محمدرضا عالی پیام ملقب به هالو، طنزپرداز و شاعر، سرشناس کشورمان، ده‌ها کلیپ در قالب “جدی بگیرید” منتشر نمود که در مورد نقاط ضعف و قوت جنبش و چگونگی مبارزه، و ادامه دادن آن و خطرات پیش رو و راهکارهای مقابله به آن بود.
این نوشته در ابتدا خطاب به جناب هالو وسپس تمامی هموطنان آزادی خواه و زخم خورده از دست دیکتاتورهای کوچک و بزرگ است.
دیدن تصاویر فحاشی، و استفاده از کلمات رکیک و زننده و توهین به آقای عالی پیام برایم، تکان دهنده بود گرچه از هواداران و سینه چاکان پهلویپیش ازا آن از این دست حملات به مخالفین و دگراندیشان دیده بودم و برایم تازگی نداشت اما فحاشی در خیابان و در قلب لندن جلوی دوربین ها به یک شخصیت سرشناس برایم تازگی داشت ، اما آنچه مرا حقیقتا در شوک فرو برد، تعرض فیزیکی و تهدید به تجاوز به یک مرد شصت و چند ساله در فضای باز و در ملا عام بود.
این جرم آشکار و بی پرده و عدم محکومیت آن از سوی سلطنت طلبان و رضا پهلوی، و سابقه فحاشی ودرگیری سلطنت طلبان با دیگر مخالفان جمهوری اسلامی، و تهدیدشان به قتل زنگ خطری جدی را باید برای همه به صدا در آورد.
اگر این جماعت لمپن در حالی که هنوز هیچ قدرتی ندارند، در جهان آزاد، بتوانند دست به تهدید و تعرض و … بزنند، و خفقان را بر فضای خارج کشور حاکم کنند، طبیعتا نمی توان امیدی به آزادی خواهی برای کشور داشت.
برای همین بر همه لازم است که با تمام قوا، برای برکندن ریشه های این رفتارهای فاشیستی اقدام کنند.
از همین رو به غیر از روشنگری و آگاه سازی در فضای مجازی و رسانه ای لازم است دست به اقدامات حقوقی زد.تصور کنید اگر این رفتارها ادامه یابد چگونه می توان فردا برای زنان و دختران جوان در اعتراضات امنیت فراهم نمود.
ابتدا باید با شکایت قانون به جرم تعرض جنسی، شخص متعرض را با مجازات قانونی محکوم نمود تا درس عبرتی برای سایر فاشیست های سلطنت طلب گردد، و بدانند که اجازه نخواهیم داد طعم تلخ تعرضات داخل زندانهای پهلوی و جمهوری اسلامی در جهان آزاد نیز تکرار شود.
با بسیج امکانات آزادی خواهان، از جمله وکلای خارج از کشور و همچنین کمک مالی و رسانه ای، با توجه به موجود بودن شواهد کافی، رسیدن به محکومیت متجاوز، گامی عملی خواهد بود.
دومین قدم ، تنظیم یک شکایت برای آقای پرویز ثابتی معاونت ساواک ، به جرم قتل و معاونت و آمریت در کشتار مخالفان می باشد.، باید تجربه، دستگیری و محکومیت، آقای حمید نوری شکنجه گر زندان گوهردشت کرج،در خارج از کشور، به عنوان یک کنش مدنی موفق الگوی ما باشد.

اگر ما نتوانیم متجاوزان و جانیان را در جهان آزاد تحت تعقیب قرار دهیم، چگونه توان برانداختن و محاکمه این قشر را در ایران خواهیم داشت. از همه کسانی که این مقاله را می خوانند میخواهم، در انتشار و تکمیل این پیشنهاد و عملی ساختن آن در حد توان همکاری نمایند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)