حکم اعدام دستکم هفت زندانی در یک روز، در زندان های خرم آباد، بندرعباس، میناب، فریدون کنار و لاکان رشت اجرا شد. یکی از متهمان ۶۰ سال سن داشت.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، دستکم هفت زندانی در یک روز اعدام شدند. همچنین خبر اعدام یک زندانی که روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در زندان لاکان رشت اعدام شده بود، رسانه ای شد.

به گزارش میزان خبرگزاری قوه قضاییه، صبح روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ۵ زندانی از متهمان مواد مخدر در استان هرمزگان اعدام شدند.
این اعدام ها در زندان های بندرعباس و میناب صورت گرفته است. سایت حال وش اعلام کرد که یک زندانی بلوچ به نام عبدالرحمن موسی زهی، پدر دو فرزند که ۵ سال پیش در بندرعباس بازداشت و به اتهام مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان بندرعباس اعدام شده است.

این سایت خبر از اعدام یک زندانی بلوچ دیگر به نام جلال ریگی در زندان بندرعباس داد. جلال ریگی ۳۴ ساله، پدر ۴ فرزند بود. او از سال ۹۷ به اتهام مرتبط با مواد مخدر در زندان بندرعباس محبوس بود.
احتمال می رود این دو زندانی از زندانیان اعلام شده قوه قضاییه باشند.

در همین روز دو زندانی با اسامی محمد پایدار و پیمان اکبری بیرگانی، اهل شوشتر در زندان خرم آباد اعدام شدند. این دو از متهمان مواد مخدر بودند که دو روز پیش برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

از سوی دیگر سایت حکومتی رکنا اعلام کرد که در همین روز یک زندانی متهم به قتل در زندان فریدونکنار اعدام شده است. این سایت حکومتی اسم و مشخصات این زندانی را اعلام نکرد.

روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، یک زندانی ۶۰ ساله به نام حسین شعبان زاده در زندان لاکان رشت اعدام شد. اتهام او قتل عنوان شده است.

به این ترتیب دستکم هفت زندانی در یک روز در زندان های ایران اعدام شدند.

لازم به ذکر است که پس از افزایش روز افزون اعدام زندانیان و تسریع اجرای حکم آنان توسط قوه قضاییه، خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قوه قضاییه تهران تجمع کرده و خواهان توقف اجرای حکم اعدام ها شدند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)