آزولا پدیده جدیدی است که تالاب چند هزار ساله انزلی را به ورطه نابودی می کشاند . این گیاه غیر بومی از سال ۱۳۶۳ وارد ایران شده و دیری نپائید که با گسترش سریع خود به یکی از معظلات بزرگ شمال کشور تبدیل گردید.
با اینکه سرخس آزولا می تواند منبع پروتئینی خوبی برای دام و طیور باشد ولی به دلیل عدم بررسی و پژوهش ها کافی در این زمینه به بلای سبز تالاب های شمال کشور تبدیل شده است . یکی از مشکلات عمده ، گسترش سریع و وسیع این سرخس می باشد و عدم توانایی جمع آوری به صرفه و توجیه پذیر آن از معضلات دیگر آن است .
وب سایت اختصاصی تالاب بین المللی بندر انزلی جدیدأ مطلبی را به عنوان ” «آزولا» نفس تالاب انزلی را به شماره انداخته است” منتشر ساخته که با مراجعه به آن می توانید عناوین کاملتری را در خصوص تالاب انزلی و همچنین معظل سرخس آزولا مشاهده نمائید . در این وب سایت مجموعه ای از تهدید ها و صدمات وارده به تالاب ذکر شده و در خصوص اقدامات انجام شده نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد . برای دیدن این مطالب به وب سایت زیر مراجعه نمائید .
http://talab-anzali.ir/?p=2278

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com