سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱: حکم دست‌کم ۲ زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.
زندان رجایی شهر کرج

بنا به گزارش رکنا، امروز، چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، حکم اعدام دست‌کم دو مرد در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این دو زندانی که هویتشان سعید صالح و فردی با نام مستعار حسین غول اعلام شده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «حسین غول نام مستعار حسین امیرآبادی است. او پیش از بازداشت مربی بدنسازی بوده است.»

وی در ادامه گفت: «قرار نبود سعید صالح را اعدام کنند. او یک ماه پیش، زمانی که در سالن ۳۶ بود، دیوار را سوراخ کرده بود و سعی کرده بود که از زندان فرار کند. به همین دلیل اعدام او را جلو انداختند و اجرا کردند.»

به همراه این دو زندانی، سه زندانی دیگر نیز جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند که از سرنوشت ایشان تا لحظه انتشار این گزارش اطلاعی در دست نیست.

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۲ دست‌کم ۵۸۲ تن در زندان‌های ایران اعدام شدند که رسانه‌های داخل ایران تنها ۷۱ مورد از آنها را اعلام کرده بودند.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

تصویر زیر متعلق به حسین امیرآبادی است:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)