اژه ای و ترس در کیفر یافتن جلادان و آخوندها

در روزهای اخیر کیفر یافتن برخی آخوندهای حکومتی و برخی مهره‌های نظامی و اطلاعاتی حکومت ولایت فقیه ترس را بر اردوی ولایت فقیه مستولی ساخته است چنان که اژه ای، رئیس قضائیه خامنه‌ای را واداشته است که سراسیمه به میدان بیاید.

اژه ای در روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی کارگر  و در جلسه «شورای عالی قضائیه» حکومت ولایت فقیه، سخنانی را ایراد کرد که نشان می‌دهد مبارزات مردم ایران و حکومت ولایت فقیه وارد فاز و مداری جدیدی شده و ترس را بر اردوی حکومت‌گران و جبهه ولایت فقیه و نیروهای نظامی‌اش مستولی ساخته است.

این روزها موج جدیدی از اقدامات ضد حکومتی در قالب کیفردادن برخی از آخوندهای حکومتی، نظامیان و افراد اطلاعاتی و امنیتی حکومت ولایت فقیه در کشور به رویه تبدیل شده است.

به هلاکت رسیدن آخوند سلیمانی در بابلسر، پاسدار شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان در استان سیستان و بلوچستان، زیر گرفتن چند آخوند در شهرهای قم و… باعث شده است که حکومت‌گران از ترس به فکر جان خود باشند. [آخوند عباسعلی سلیمانی که بود و چگونه کشته شد؟]

از این رو اژه ای رئیس قضائیه خامنه‌ای در جلسه‌یی که به ظاهرا به مناسبت روز کارگر تدارک دیده شده بود،‌ ابتدا به ایراد حرف و حدیث‌هایی درباره روز کارگر و… پرداخت تا زمینه را برای ورود به موضوعات امنیتی که در روزهای اخیر آخوندهای حکومتی و پاسداران حکومت ولایت فقیه را هدف قرار داده است، آماده کند.

مستولی‌شدن ترس در اردوی خامنه‌ای و اژه ای

بی‌شک فارغ از این کیفریافتن‌ها بار روانی این گونه اقدامات برای آخوندهای حکومتی و مهره‌‌های نظامی حکومت ولایت فقیه بیشتر بوده و وحشت عارضه‌یی است که آنان گرفتارش شده‌اند.

از این رو اژه ای برای تسکین دادن و تسلی‌ دادن به این وحشت زدگان در ادامه اظهارات خود در روز کارگر، و در حالی که ترس خود را نیز بروز می‌داد از همه «مسئولان قضایی ذیربط» در سراسر کشور خواست که «در مورد تعقیب و محاکمه و مجازات ضاربین و قاتلین حوادث مزبور، نهایت سرعت، دقت و قاطعیت را به خرج دهند».

به روشنی و وضوح عیان است که این صدور! دستور از سوی اژه ای برای «مقامات قضایی» سراسر کشور در حکومت ولایت فقیه تنها از ترس نشات می‌گیرد و در حالی که تمامی سردمداران حکومت ولایت فقیه تمامی تلاش و سعی خود را می‌کردند که در ماه‌های اخیر تبلیغ کنند و این گمانه‌ی بیهوده را به خورد افکار عمومی بدهند که قیام و اعتراضات سراسری مردم ایران تمام شده است، اما کیفردادن آخوندهای حکومتی و پاسداران و آن هم به شیوه مسلحانه نشان می‌دهد که مبازرات مردم ایران نه تنها خاموشی نپذیرفته،‌ بلکه رادیکال شده و در جایی که پاسخ اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی با سرب داغ توسط حکومت ولایت فقیه داده می‌شود، مردم نیز قطا مقابله به مثل خواهند کرد.

اژه ای در ادامه اظهارات خود افزود که این اقدامات باید بدین منظور صورت پذیرد که «دشمنان که برای به هم زدن امنیت کشور در حال توطئه چینی هستند بدانند که دب این حوزه قاطعیت زیادی وجود دارد».

اژه ای خواستار این شد که «مسئولان قضایی کشور به صورت ویژه عمل کنند و پرونده‌‌های امنیتی را در ردیف سایر پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار ندهند» و برای تحقق این منظور خود، افزود که «در قوانین و مقررات… نیز قید شده که باید برخی پرونده‌ها را به طور ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار داد»!

حرف اصلی و ترس اصلی از زبان اژه ای

حرف اصلی را اما اژه ای پس از این بر زبان جاری ساخت در جایی که مدعی شد «در پرونده‌‌های ناظر بر تهدید امنیت مردم»، (بخوانید آخوندهای حکومتی و نیروهای نظامی و امنیتی)، «چنان چه رسیدگی‌ها با تاخیر همراه باشد آن آثار بازدارندگی مناسب و مقتضی پدیدار نخواهد شد».

آن چه از سخنان اژه ای بر می‌آید این واقعیت بدیهی است که قیام و اعتراضات بیش از ۷ ماهه مردم ایران وارد فاز جدید و رادیکال‌تری شده است و در این مرحله آخوندهای حکومتی،‌ پاسداران و نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی حکومت ولایت فقیه و نیروهای لباس شخصی حکومت،‌ تبدیل به سبیل جوانان شورشی و مردم به جان آمده، شده و آنان را به سزای اعمال خود می‌رسانند.

حال در این بین اگر حکومت ولایت فقیه دست روی دست گذاشته و واکنشی به این اقدامات نشان ندهد، قطعا اقدامات کیفردهنده روز به روز بیشتر شده و به زودی خواهد رفت تا طومار آخوندها را در هم بپیچد.

تمامی توصیه‌های اژه ای به سرعت و قاطعیت برای رسیدگی به «پرونده‌‌های مزبور» از این ترس ناشی می‌شود.

اما در این بین باید به این واقعیت توجه داد که زمانی که جامعه شهروندی راه‌های مسالمت‌آمیز را آزمود و با بن‌بست مواجه شد، قطعا راه به روش‌های رادیکال‌تری می‌برد و در این مرحله دیگر تلاش‌های حکومت تماما مذبوح می‌نماید؛ هفته‌ها و ماه‌های آتی گواه این ادعا خواهند بود.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)