شهره آغداشلو با نام اصلی شهره وزیری‌تبار بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. او فامیل آغداشلو را به خاطر مخالفت خانواده پدریش با داشتن نام خانوادگی آنان و پس از ازدواج با آیدین آغداشلو انتخاب کرد. وی ، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم خانه‌ای از شن و مه شد. شهره آغداشلو هم‌چنین در سال ۲۰۰۹ میلادی، برای بازی در مجموعه خاندان صدام، موفق به دریافت جایزه معتبر اِمی شد.
بازی شهره در فیلم معروف “سنگسار ثریا ” هم از کارهای منحصر به فرد وی بود که در جهت آگاه کردن جهانیان از صدور حکم وحشیانه اسلامی سنگسار در ایران انجام گرفت.
——————————————————————
در جوامع اسلامی بسیاری از زنان و دختران به دلیل تعصبات و باورهای مذهبی دست و پا گیر از راهیابی به عرصه های هنری از قبیل بازیگری، خوانندگی ، نوازندگی و… باز می مانند.
اگرچه بسیاری از استعدادها قربانی نگاه های مذهبی می شوند اما هستند زنانی که با شجاعت خط قرمز های پوشالی جوامع خود را درهم می شکنند. شهره هم یکی از آنها بود

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com