کارشناسان سوییسی تایید کرده اند که در لباس های استفاده شده توسط یاسر عرفات مقداری پلونیوم پیدا شده که این مساله احتمال مسمومیت رهبر سابق فلسطین را افزایش داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ عرفات در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی ( ۲۱ آبان ۱۳۸۳) در سن ۷۵ سالگی فوت کرد ولی پزشکان نتوانستند علت اصلی مرگ وی را تشخیص دهند.

بنا به درخواست همسر عرفات در آن زمان هیچ گونه کالبد شکافی بر روی جسد وی انجام نشد. در نوامبر سال گذشته نمونه هایی از وسایل به جا مانده از عرفات گرفته شد تا این فرضیه بررسی شود که آیا وی مسموم شده است. این فرضیه با ترور آلکساندر لیتویننکو جاسوس سابق روسی و منتقد کرملین در سال ۲۰۰۶ میلادی تقویت شد.

در گزارش منتشر شده در نشریه لانست ۸ دانشمند و متخصص که در موسسه فیزیک پرتوشناسی و دانشگاه مرکز پزشکی قانونی لوزان سوییس اعلام کردند که بر روی ۷۵ نمونه گرفته شده آزمایش رادیولوژی انجام داده اند.

۳۸ نمونه مربوط به وسایل متعلق به عرفات شامل لباس های زیر، کلاه،مسواک و لباس ورزشی بوده که توسط همسر سابق وی ارائه شده است.نتایج این آزمایش ها وجود پلونیوم ۲۱۰ را در لباس ها و وسایل شخصی یاسر عرفات تایید کرده است. این یافته ها همچنین احتمال مسموم شدن وی توسط پلونیوم ۲۱۰ را افزایش داده است.

علاوه بر این علائم بالینی عرفات نیز نمی تواند احتمال مسمویت وی با پلونیوم را رد کند. این علائم شامل تهوع، خستگی، استفراغ و درد شکم بوده است.

جولای سال گذشته نیز رئیس موسسه فیزیک پرتوشناسی لوزان سوییس به الجزیره گفته بود که تیم کارشناسی و تحقیق مقداری پلونیوم در وسائل شخصی عرفات پیدا کرده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com