دو ماه است که دختران دانش‌آموزمان را در مدارس مسموم می‌کنند و تروریسم اسلامی در سایۀ سکوت ما هر روز آتش تعصباتش را تندتر می‌کند. انتظار می‌رود که دانشجویان و استادان و معلمان سخت‌ترین واکنش‌ها را به این مرتجعان و  حامیان حکومتی‌شان بدهند و‌ از دانش‌آموزان حمایت کنند، اما جز سکوت نمی‌بینیم.

در این چندماهۀ قیام «زن، زندگی، آزادی» هیچ سکوتی تلخ‌تر از سکوت امروز ما نبوده است. امروز اگر جلوی این تروریست‌ها نایستیم فردا نیات خود را آشکارا پی می‌گیرند. جمهوری اسلامی و حامیانش هم‌فکران داعش و طالبان و بوکوحرام‌اند و امروز عصبانی از قیام ژینا مصلحت را کنار گذاشته‌اند و ترور دختران را در اولویت قرار داده‌اند.

اکنون این تروریسم پنهانی‌ است و عاملانش آن را گردن نمی‌گیرند، اما اگر جلوی آن نایستیم و واکنشی چنین سرد و ساکت نشان دهیم فردا آشکارا کارشان را پی می‌گیرند و مدال افتخارشان می‌شود؛ همچون حجاب اجباری. دور نیست که فردا هم تعطیلی مدارس دخترانه را همچون دوستان طالبانی‌شان در دستور کار قرار دهند.

ما دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس این سکوت را روا نمی‌دانیم و از همۀ استادان و دانشجویان و معلمان دعوت می‌کنیم که پاسخی درخور به این تروریسم دینی و حکومتی بدهند. 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)