رئیسی آماج حملات مجلس حکومت

صحن مجلس حکومت ایران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اول و دوم اسفند ۱۴۰۱، شاهد تاختن اعضای مجلس حکومت به رئیسی و بی‌کفایتی دولت وی در اداره امور کشور بوده است.

در جلسه روز دوشنبه اول اسفند اعضای مجلس اعتراضات خود را در قالب‌‌های مختلف و موضوعات مختلف علیه رئیسی و دولت وی مطرح ساختند.

از جمله  حسن شجاعی از اعضای مجلس حکومت خطاب به رئیسی اعلام کرد قیمت دلار در طی مدت کوتاهی ۵ برابر شده و در دولت شما ۹۰ درصد رشد قیمت داشته است… مردم برای حفظ زندگی استیجاری از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به روستاها پناه می‌برند… راه حل ایجاد تحول در حکمرانی کشور است نه اصلاح امور…

کمال حسین‌پور دیگر عضو مجلس نیز ضمن تاختن به گماشته خامنه‌ای در دولت اعلام کرد که تیم اقتصادی دولت کار را رها کرده و نرخ ارز سر به فلک کشیده است… هر روز از ارزش پول ملی کاسته می‌شود… موج تورمی جدیدی در راه است… و تیم اقتصادی دولت فقط تماشاچی بوده… چرا مدیریت تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند؟ ظلم به مردم حدی دارد… مافیای خودرو در کشور امید مردم را ناامید کرده است… خودروسازان با انحصاری که ایجاد کرده‌اند بازار را تشنه نگاه می‌دارند تا قیمت‌ها افزایش یابد و سیر هم نمی‌شوند…

فاطمه مقصودی دیگر عضو مجلس ضمن حمله به دولت اعلام کرد این روزها نمی‌دانم از کجای اقتصاد و معیشت مردم سخن بگویم… از بازار خودرو بگویم.. از صندوق‌های تامین اجتماعی بگویم… از آزادسازی قیمت‌ها بگویم که بی‌مهابا ادامه دارد…

رئیسی و مخبر باید بیایند و شلاق بخورند

معین‌الدین سعیدی دیگر عضو مجلس ضمن تاختن به دولت رئیسی در اظهاراتش گفت با تورم این روزها یعنی سفره مردم نصف شده است تعارف که نداریم از تیم اقتصادی دولت که ادعاهای آن چنانی داشتند می‌‌خواهم به جای دادن آمار مبهم تدبیری برای مهار تورم و ارز بکنند.

در جلسه روز سه‌شنبه نیز صباغیان بافقی از اعضای مجلس تاختن به رئیسی و دولتش را ادامه داد و افزود امروز باید رئیس جمهور بیاید و پاسخ بدهد آقای مخبر بیاید پاسخ بدهد باید یک شلاق انتقاد بخورند شلاق عذرخواهی از مردم… آقایان دولت، آقایان وکلاء مشکل کشور ما اصلاح ساختار سیاسی و اداری است که هیچ کس به آن نمی‌پردازد… [دولت رئیسی به خود فروشی روی آورد!]

وی ادامه داد در جلسات خصوصی همه به اصلاح ساختار اذعان داریم ولی از ذکر آن پروا و معذوریت داریم تا این مشکل حل نشود هر روز این کشتی اقتصادی در آب بیشتر فرو خواهد نشست… من می‌ترسم زمانی بخواهیم اصلاح کنیم که دیگر دیر شده باشد… مردم خون جگر می‌خورند امروز گوشت نیم میلیون تومان شده، بطری آب شده ۴ هزار تومان… الان هم آمدند مدارس خیرساز را گذاشتند به فروش، مدرسه‌یی که باید ۲ هفته دیگر افتتاح شود گفتند به فروش برسد… جلسه غیر علنی و درد و دل کردن با خودمان مشکلی را حل نمی‌کند باید بیایند پاسخگو باشند…

هزاران گفته و یک ناگفته

اینها بخش‌هایی از صحبت‌های اعضای مجلس ولایی! خامنه‌ای است که توسط شورای نگهبان خامنه‌ای دست‌چین شده بودند تا در سال‌های بعد که رئیسی توسط خامنه‌ای از خمره انتخابات بیرون آمد کمک‌کار وی باشند اما سخنان آنان واضح و آشکار است و نیازی به توضیح و تفسیر اضافی نیست و آشکارتر از آن رنج و مصیبتی است که مردم در کف جامعه احساس می‌‌کنند.

اما در این میان یک نکته پنهان مانده است که اعضای مجلس هرگز، نه می‌خواهند و نه می‌توانند به آن اشاره حمله کرده و یا حتی اشاره‌یی هر چند کوچک به آن بکنند و آن نقش خود خامنه‌ای در وضعیت فعلی کشور است که با مهندسی انتخابات و آوردن رئیسی وضعیت فعلی اقتصادی کشور را رقم زده است اما کسی از اعضای مجلس از وی هیچ سخنی به میان نمی‌آورد.

به بیان دیگر و در واقع این تاختن‌های بی‌مهابا به رئیسی و دولتش یک روی دیگر سکه نیز دارد و آن پنهان کردن متهم اصلی وضعیت فعلی اقتصادی کشور است که در طی ۳۳ گذشته کشور را به قهقرا برده و مسبب تمامی بدبختی‌های کنونی ایران و مردم ایران است و اعضای مجلس هرگز به این مرز نزدیک نمی‌شود.

اما این موضوع برای مردم ایران کاملا شفاف و عیان است و از این روست که در اعتراضات سال جاری، از همان ابتدا همه او را نشانه گرفته و همه‌ی شعارهای رادیکال را به سوی او و بیتش نشانه رفتند.

به عبارت دیگر هر چند ارکان حکومت بخواهند نقش خامنه‌ای در وضعیت فعلی را پنهان، یا به آن اشاره‌یی نکنند اما این امر چنان واضح است که از دید مردم اصلا پوشیده نیست و روشن‌تر از آفتاب نیمروز است!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)