سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱: حکم دو زندانی که با اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد.
میلاد جاجوی خانیک

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه، حکم اعدام دو مرد در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد. هویت این دو زندانی که با اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده بودند، میلاد جاجوی خانیک و محمدعلی اختری کهلان احراز شده است.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «میلاد جاجوی خانیک و محمدعلی اختری کهلان از چهار سال پیش با اتهام سرقت مسلحانه منجر به قتل طلافروش، بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.»

این منبع در ادامه گفت: «این دو زندانی سال ۱۳۸۹ در یک پرونده به همراه شخص دیگری به‌نام میلاد غفارزاده قره قشلاقی بازداشت و به اعدام محکوم شدند. اما حکم میلاد غفارزاده بعدا در دیوان عالی کشور به حبس تقلیل پیدا کرد.»

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

از میان کسانی که با اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام محکوم شدند و حکم‌شان به اجرا درآمده، می‌توان به وابستگان گروه‌های مخالف کردی، اقلیت‌های مذهبی و قربانیان سیاستگذاری‌های جدید ایران در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)