پهپادهای ایرانی آماج حملات احتمالی در آینده‌یی نزدیک

یک تشکل دو حزبی از مجلس قانونگذاران آمریکا در روز سه‌شنبه، از دولت جو بایدن خواستند که پهپادهای حکومت ایران را هدف قرار دهد.

یک تشکل دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی در روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱، از دولت جو بایدن و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید خواستند که به طور خاص برنامه هواپیماهای بدون سرنشین حکومت ایران را هدف قرار دهد.

رهبری این ابتکار عمل دو حزبی بر عهده براد اشنایدر از ایلینوی، آگوست فلوگر و هنری کوئلار از تگزاس و دان بیکن از نیوجرسی بود.

قانونگذاران ایالات متحده اعلا کردند ما عمیقاً از گزارشات مبنی بر اینکه پهپادهای ساخت حکومت ایران که در اوکراین کشف شده‌اند نگرانیم، این پهپادها حاوی قطعاتی هستند که در خاک آمریکا ساخته شده‌ و ما از شما می‌خواهیم که یک رویکرد هماهنگ و همه‌ سویه را برای قطع زنجیره‌های تامین حکومت ایران، شامل تعطیل کردن شرکت‌های مخفی که توسط دشمنان ایالات متحده برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌شوند و فشار بر متحدان ما برای برخورد با توزیع‌کنندگان این قطعات در اروپا و آسیا ایجاد نمایید.

خطرات پهپادی حکومت ایران فراتر از جنگ اوکراین

قانونگذاران سپس در نامه مشترک خود ضمن اشاره به این که آنها درک می‌کنند که این روند حداقل تا حدودی در حال انجام است، خواستار ارائه به موقع گزارش‌ها در مورد پیشرفت‌های انجام شده و برنامه‌های آتی دولت بایدن در این زمینه شدند. [کنگره آمریکا پهپادهای ایران را هدف قرار داد!]

قانونگذاران همچنین در نامه خود به دولت بایدن افزودند ناوگان پهپادهای حکومت ایران، پیامدهای گسترده‌یی فراتر از جنگ علیه اوکراین دارد و این تسلیحات ابزار دیگری را برای حکومت ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه در اختیارش می‌گذارد تا در منطقه نمایش قدرت دهد و نیروهای ما، متحدان کلیدی و آزادی ناوبری جهانی را تهدید کنند.

ایجاد کارخانه ساخت پهپاد در روسیه

این در حالی است که وال استریت ژورنال در روز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ طی گزارشی اعلام کرد مسکو و تهران قصد دارند کارخانه‌یی برای پهپادهای ایرانی در روسیه ایجاد کنند و این کارخانه حداقل ۶ هزار پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین تولید خواهد کرد.

در این گزارش آمده است مقامات یک کشور هم‌سو با آمریکا گفته‌اند روسیه و حکومت ایران در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه هستند که می‌تواند حداقل ۶۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین طراحی شده ایرانی برای جنگ در اوکراین بسازد که این آخرین نشانه از تعمیق همکاری بین دو کشور است.

این گزارش همچنین در ادامه افزوده است پهپادهای انتحاری شاهد-۱۳۶ حکومت ایران که تحویل روسیه داده شده برای هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی، خصوصاً شبکه برق و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما سرعت پایین و صدای بالای این نوع پهپاد، رهگیری آن را آسان‌تر می‌کند و نیروهای دفاع هوایی اوکراین تاکنون موفق به ساقط کردن ۵۴۰ فروند از این پهپادها شده‌اند.

حال با وجود تلاش‌های جهانی برای به انزوا کشاندن حکومت ایران و تحریم برنامه ارسال پهپاد برای روسیه باید منتظر ماند و دید آیا کشورهای غربی دست به اقدام جدی در این زمینه خواهند زد یا خیر؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)