همراه با مانور «عفو زندانیان» توسط خامنه‌ای، زندانیان سیاسی اوین به شیوه‌های مختلف از ممانعت در اعزام به بیمارستان تا تبعید به زندان های سایر شهرهای دوردست، تحت فشار قرار دارند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، در حالی که طی روزهای اخیر خامنه ای با مانور «عفو زندانیان» به صحنه آمده تا به این ترتیب آبرویی برای حاکمیت جنایتکار خود دست و پا کند، دستگاه قضاییه به شیوه‌های مختلف از جمله ممانعت در اعزام به بیمارستان تا تبعید زندانیان سیاسی به زندان های دوردست آنان را تحت فشار و شکنجه قرار داده است.

روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱، از انتقال زندانی سیاسی سیدجواد سیدی که در جریان حمله به اوین در ۲۳مهرماه سال جاری، مجروح و بدنش پر از ساچمه است، ممانعت به عمل آوردند. بهانه مسئولان و عوامل زندان از عدم انتقال این زندانی سیاسی، مخالفت او با پوشیدن لباس زندان بود.
به گفته عرفان کرم ویسی وکیل سیدجواد سیدی، «طبق بند ۴ بخش ث بخشنامه سازمان زندان ها، الزام زندانیان سیاسی به پوشیدن لباس متحدالشکل ممنوع است».

توییت عرفان کرم ویسی وکیل سیدجواد سیدی

علاوه بر این خبرها حاکی از تبعید زندانیان سیاسی به زندان های دوردست است.
روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، آقای محمد ابوالحسنی پس از فراخواندن به اتاق افسر نگهبانی، بدون اطلاع قبلی به زندان قزوین تبعید گردید. هنگامی که محمد ابوالحسنی از اجرای این اقدام خودداری نمود، او را خشونت و ضرب و شتم جابجا کرده و به زندان قزوین منتقل نمودند.

محمد ابوالحسنی در مردادماه ۱۴۰۱، از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شده بود. او پیش از این در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، همراه با تعدادی دیگر از زندانیان از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

سیدجواد سیدی متولد ۱۳۶۶ متاهل و پدر یک فرزند است. سیدجواد سیدی در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱، در جریان تجمع اعتراضی بازنشستگان در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل و پس از گذشت چندماه بلاتکلیفی سرانجام توسط قاضی مظلوم به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. او به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد، بر اساس قانون، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس قابل اجرا می باشد.

فشار بر زندانیان سیاسی در شرایطی که با شلیک مستقیم گارد زندان مجروح شده اند، و تبعید ناگهانی و همراه با خشونت آنان، در شرایطی انجام می گیرد که خامنه ای در حال انجام مانور «عفو زندانیان» است.

پس از قتل و کشتار بیش از ۷۰۰ تن از جوانان از زن و مرد و کودک در شهرهای مختلف ایران در خیزش سراسری ۱۴۰۱، و پس از بازداشت بیشتر از ۳۰ هزار معترض کف خیابان های ایران، همگان می دانند که این مانورها هیچ دردی از دیکتاتوری ولایت فقیه دوا نمی کند چرا که مردم ایران خواستار سرنگونی این رژیم سرکوبگر و فاسد هستند و از آن کوتاه نمی آیند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)