سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱: حکم چهار زندانی بلوچ، ازجمله دو برادر که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی کرمان به اجرا درآمد.

بنا به گزارش حال وش، صبح دیروز، دوشنبه ۱۰ بهمن ماه، حکم اعدام چهار مرد بلوچ در زندان مرکزی کرمان به اجرا درآمد. هویت این چهار زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، رسول صفرزایی (صفاری)، ۵۰ ساله، متاهل و پدر ۴ فرزند، عبیدالله (کریم) صفرزایی، ۳۴ ساله، متاهل و پدر ۳ فرزند، حبیب الله سارانی اهل زاهدان و فردی با (نام کوچک نامشخص) بهزادی، اهل کرمان اعلام شده است.

براساس این گزارش، رسول و عبیدالله صفرزایی با هم برادر بودند و در سال ۱۳۹۹ در ایست و بازرسی دوراهی راین کرمان بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

اعدام این چهار زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

به ترتیب از چپ به راست، رسول صفرزایی و عبیدالله صفرزایی که برادر بودند:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)