ریزش در بالای سپاه پاسداران افزایش می‌یابد

با امتداد قیام و اعتراضات مردمی ایران که پنجمین ماه خود را سپری می‌کند حسین علائی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران نیز اعلام بریدگی کرد.

جنبش، خیزش انقلابی و قیام مردمی زمانی که در هر کشور دیکتاتوری اوج می‌گیرد بدون شک منجر به شقه و شکاف در بالای هرم حاکمیت و سران ارشد حکومت می‌شود؛ چرا که همواره این ترس وجود دارد که در صورتی که خیزش و انقلاب به پیروزی برسد، سرنوشت‌شان چه خواهد شد، بنابراین هر کدام‌شان بنا به تشخیص خود! در نقطه‌یی از قطار دیکتاتور پیاده می‌شوند تا در آینده مورد خشم مردم آن کشور قرار نگیرند.

قیام و اعتراضات در ایران که پنجمین ماه خود را سپری می‌کند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ریزش اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه و رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه پاسداران

در آخرین نمونه از ریزش‌ها در سپاه پاسداران، حسین علایی اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه پاسداران به خیل ریزشی‌های سپاه پاسداران پیوست.

علائی در مصاحبه‌یی که به تازگی انجام داده است صحنه‌هایی از پشت پرده اسرار نظام را بر روی دایره ریخته است که در گرماگرم قیام آن را جز به صف‌ بندی علیه جبهه خامنه‌ای ‌نمی‌توان توصیف کرد.

علائی با اشاره به اینکه الان زندان اوین مظهر ضدیت با حقوق بشر در ایران است می‌افزاید بعضی‌ها تصور می‌کنند نکند ماه شاه هستیم خودمان هم داریم همین کار را می‌کنیم پس این منظورش ما بودیم خب شما اگر این کارها بد است نکنید، نکنید اتفاقی هم نمی‌افتد دانشگاه را باید با احترام باهاش برخورد کرد نباید نیروی انتظامی، امنیتی بریزد در دانشگاه دانشجو را بزند. اینکه معنی ندارد که دانشجو را به زندان برد به هیچ وجه خانم را نباید زندانی کرد دختر را نباید دستگیر کرد… [چرا پاسدار اباذری از بریدگی فرماندهان سپاه پاسداران حرف می‌زند؟]

علائی در ادامه می‌افزاید در مورد دین هم ما می‌گوییم «لا اکراه فی الدین» این که بعضی‌ها می‌خواهند همه چیز را تحمیل کنند اصلا معنی ندارد این اصلا دین را از بین می‌برد…

علائی در پاسخ به این پرسش که «پس شما به حق انتخاب پوشش اعتقاد دارید؟» می‌گوید خود خانم‌ها کسی نگفته کجای اسلام گفته شما باید بگویید چی بپوشید، چی نپوشید فرد است که تصمیم می‌گیرد… در اسلام کجا گفته که شما را وادار کنیم که کسی را چیز بکند چی بپوشد چی نپوشد اسلام اینها را نگفته ما اینها را می‌گوییم… هر چی جلویش را بگیرید بدتر می‌شود… بابا این کارها چی هست؟ ما رفتارمان را درست کنیم.

چه کسی گفته باید در خیابان آدم بکشیم؟

علایی در ادامه با اشاره به اقدامات حکومت در مورد حجاب اجباری  می‌افزاید اینهایی که داره عمل میشه اسلامی نیست اعتراض میشه توی خیابان آدم کشته می‌شود معنی ندارد کی گفته باید آدم‌ها را کشت؟ اصلا معنی ندارد اینها انسان‌ها، قتل در اسلام بالاترین گناه است… آن وقت اعتراضات می‌شود بگویند چند صد نفر کشته شدند معنی دارد؟ می‌گوییم خارجی‌ها برنامه داشتند… چرا توی ایران می‌گیرد این کارها؟

فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به اعتراضات اخیر می‌گوید اصلا بگو چرا اعتراضات به وجود آمد عاملش «گشت ارشاد» بود اگر می‌گویید نبود بیایید بگویید کی بود… شما می‌گویید خارجی‌ها دنبال بهانه می‌گشتند که اعتراضات را راه بیندازند، خب بهانه‌ها را کی دست‌شان داد؟ «گشت ارشاد» بود دیگر… این چه مدیریتی است که خودتان می‌گویید بالای ۲۰۰ نفر کشته شدند این چه مدیریتی بحرانی است که هم تمام نشده هر روز نگران هستید هم اینکه آدم کشته شده…

اظهارات علائی اگر چه از روی دلسوزی و در چارچوب حکومت ولایت فقیه رسانه‌یی می‌شود اما بخش‌هایی از واقعیت جامعه ایران و همچنین واقعیت و ماهیت حکومت ولایت فقیه را بر روی پرده می‌ریزد.

به بیان دیگر وی که خود از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بوده به نقطه‌یی رسیده است که آژیر خطر برایش به صدا درآمده و اعتقاد دارد که اگر اوضاع به همین منوال پیش برود حکومت ولایت فقیه باید به زودی به پایان خود سلام کند.

قطع یقین در روزها، هفته‌‌ها و ماه‌های آینده و با استمرار قیام، بیش از این شاهد ریزش‌هایی در هرم قدرت در حکومت ولایت فقیه خواهیم بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)